مجارستان «بوکوس طلایی» در آشپزی را برد

مجارستان «بوکوس طلایی» در آشپزی را برد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مجارستان برندۀ مسابقات آشپزی معروف به «بوکوس طلایی» شد. بوداپست میزبانی این دورۀ از مسابقات را که در سطح کشورهای اروپایی برگزار شده بود به عهده داشت

آگهی

مجارستان برندۀ مسابقات آشپزی معروف به «بوکوس طلایی» شد. بوداپست میزبانی این دورۀ از مسابقات را که در سطح کشورهای اروپایی برگزار شده بود به عهده داشت.

در این مسابقات ۱۱ سرآشپز معروف از ۲۰ کشور شرکت داشتند و سه نفر برنده قرار است در مسابقات جهانی آشپزی که ژانویۀ ۲۰۱۷ در لیون برگزار می شود، شرکت کنند.

توماش سل برندۀ بوکوس طلایی می گوید چهار ماه و نیم تمرین و سالها تجربۀ کاری به پیروزی وی کمک کرده است.

سرآشپزانی از نروژ و سوئد مقام های دوم و سوم این مسابقه اروپایی را به خود اختصاص دادند. این مسابقات با توجه به مواد اولیۀ مورد استفاده در دستور غذایی از جمله بر حسب استفاده از گوشت قرمز یا ماهی دسته بندی می شود.

جروم بوکوس، رئیس افتخاری این دوره از مسابقات می گوید : «این رقابت ها دربارۀ سرآشپزان واقعی است و فقط یک برنامۀ نمایشی تلویزیونی نیست. همه چیز در برابر چشمان تماشاگران حاضر اتفاق می افتد.»

این مسابقات از نام پل بوکوس، سرآشپز مشهور و جهانی فرانسوی گرفته شده و همه ساله در سطح جهانی برگزار می شود تا مشهورترین آشپزهای جهان را معرفی کند. در این دوره از مسابقۀ بوکوس صلایی برخلاف مسابقات دیگر که عناصر مورد نیاز به هر تیم به نوعی تحمیل می شود، تیم های شرکت کننده از عناصر غذایی محلی و مختلف با توجه به نوع غذای تهیه شده استفاده کرده بودند. برندۀ مجارستانی این مسابقه از نوعی ماهی خاویار صید شده در دانوب و ادویۀ محلی استفاده کرده بود.

خبرنگار یورونیوز از خلال این مسابقات می گوید : «امسال آشپزی مجارستان چیزی بیشتر از غذای گولاشی است که به آن مشهور شده است. بردن جایزۀ بوکوس طلایی در فینال این مسابقات یک موفقیت بزرگ برای مجارستان محسوب می شود. برای اولین بار در تاریخ بوکوس طلایی است که یک کشور برگزار کننده با استفاده از عناصر لازم محلی در غذاهای اصلی به این موفقیت می رسد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها