دوترته با وعدۀ کشتن مجرمان در کشور رئیس جمهور فیلیپین شد

دوترته با وعدۀ کشتن مجرمان در کشور رئیس جمهور فیلیپین شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتخابات ریاست جمهوری در فیلیپین با پیروزی رودریگو دوترته، شهردار شهر داوائو به پایان رسید. وی که به او لقب «ترامپ فیلیپین را داده اند، با شعارهایی

آگهی

انتخابات ریاست جمهوری در فیلیپین با پیروزی رودریگو دوترته، شهردار شهر داوائو به پایان رسید. وی که به او لقب «ترامپ فیلیپین را داده اند، با شعارهایی نظیر «کشتن هزاران جنایتکار و مجرم» توانسته از دیگر رقبای خود با فاصلۀ بیش از پنج میلیون رای پیشی بگیرد.

گریس پو، یکی از نامزدهای این انتخابات که در رقابت تنگاتنگی با رئیس جمهوری جدید فیلیپین بود، با پذیرش شکست می گوید:«من در برابر رودریگو دوترته تسلیم می شوم، او پیروز این رقابت هاست و توسط بسیاری از مردم کشور انتخاب شده است.»

در جریان خشونت های پیش از این انتخابات۱۱ نفر کشته شده اند با اینحال کمیتۀ نظارت بر انتخابات فضای روز رای گیری را آرام توصیف می کند.

ناظران بین المللی نسبت به روی کار آمدن وی و پیدایش یک دیکتاتوری جدید در فیلیپین آنهم ۳۰ سال پس از سقوط دیکتاتوری فردیناند مارکوس هشدار می دهند. وی اعلام کرده است در صورتیکه کنگرۀ فیلیپین بخواهد مانع اجرای برنامه های وی شود، کنگره را منحل خواهد کرد. شهردار داوائو که پاپ را یک حرامزاده خوانده با بیان اینکه «قوانین حقوق بشر را فراموش کنید» قول داده است در عرض شش ماه بزهکاری و جرم را در این کشور از بین ببرد و هزاران مجرم را بکشد.

طی روزهای منتهی به انتخابات، تظاهرات مختلفی علیه وی که پاپ را یک حرامزاده خوانده، در پایتخت فیلیپین برگزار شد و تجمع کنندگان پلاکارهایی را حمل می کردند که اشاره به سخنان رئیس جمهور جدید فیلیپین در رابطه با تجاوز گروهی به یک راهبۀ استرالیایی و قتل وی در سال ۱۹۸۹ در شهر داوائو دارد.

وی با بیان اینکه «قوانین حقوق بشر را فراموش کنید» قول داده است در عرض شش ماه بزهکاری و جرم را در این کشور از بین ببرد و هزاران مجرم را بکشد.

رودریگو دوترته روز هفدهم آوریل در یک گفت و گوی تلویزیونی با بیان اینکه این راهبه بسیار زیبارو بود، گفته است «این حادثه غم انگیز بود آنها برای تجاوز به این زن به صف ایستاده بودند اما به خودم گفتم من به عنوان شهردار باید در اول صف قرار می گرفتم.» علیرغم سخنانی از این دست، وی به مدت پنج سال ریاست جمهوری فیلیپین را در اختیار گرفته است.

فردیناند مارکوس جونیور، پسر دیکتاتور سابق فیلیپین نیز از دیگر رقبای خود برای پست معاونت ریاست جمهوری تا به اینجا پیشتاز است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتحابات روسیه؛ پوتین از مردم خواست در دوران «سخت» کنونی برای کشورشان رأی بدهند

متحدان عمران خان بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان آینده پاکستان خواهند داشت

انتخابات تایوان شنبه آغاز می‌شود؛ رقابتی که پکن آن‌ را انتخاب بین جنگ و صلح می‌نامد