انتخابات ریاست جمهوری در فیلیپین آغاز شد

انتخابات ریاست جمهوری در فیلیپین آغاز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شده رقابت اصلی میان دو نامزد است؛ روكساس که تحت حمایت دولت بوده و ادامه اصلاحات را وعده داده، و دوتارتا، شهردار یكی از شهرهای جنوبی کش

آگهی

انتخابات ریاست جمهوری در فیلیپین صبح دوشنبه آغاز شد. در انتخاباتی منافشه برانگیز که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شده پنج نامزد برای پست رئیس جمهوری با یکدیگر رقابت می کنند. پستی که از شش سال پیش تاکنون در اختیار «بنیگنو آكینو» بوده است.

«مار روكساس» نامزد تحت حمایت دولت «بنیگنو آكینو» قول داده ادامه دهنده اصلاحات سیاسی رئیس جمهوری کنونی باشد. رقیب اصلی او «رودریگو دوتارتا»، شهردار یكی از شهرهای جنوبی این كشور است که در کارزار داغ انتخاباتی خود قول داده با جنایتکاران و مفسدان مقابله كند. گفته می شود او با این شعار توانسته افکار عمومی را به خود جلب کند. نظرسنجی ها نیز از احتمال پیروزی رودریگو دوتارتا حکایت دارد.

همزمان، هواداران «الی پاماتونگ»، نامزد رد صلاحیت شده در اعتراضی نمادین در مانیل با سوزاندن تابوتی، مرگ دموکراسی را نشان دادند. معترضان پرچم چین را هم به آتش کشیدند.

در انتخابات امروز فیلیپین رای دهندگان معاون رئیس جمهوری، اعضای كنگره و شماری از مقام های محلی را هم انتخاب می کنند.

فیلیپین از یک سو یكی از بالاترین نرخ های رشد اقتصادی در آسیا را داراست و از سوی دیگر با فقر گسترده، نابرابری و خشونت و جرم و جنایت دست و پنجه نرم می كند.

در جریان مبارزات انتخاباتی، مناطقی از کشور شاهد خشونت هایی بوده است. گفته می شود در آستانه این انتخابات چند تن کشته شده اند.

با گذشت ۳۰ سال از دیکتاتوری «فردیناند ماركوس» دیکتاتور سابق فیلیپین، این کشور با چالش انتخاب رئیس جمهوری روبرو است و میان دو راهی ادامه اصلاحات یا مقابله با جرم و فساد گیر کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روز آخر رای‌گیری در روسیه زیر سایه حملات پهپادی اوکراین و حرکت اعتراضی مخالفان پوتین

حمایت بایدن از موضع سناتوری که خواستار انتخابات زودرس در اسرائیل شده بود

حساس‌ترین فراز و فرودهای دوران زمامداری پوتین؛ از بسلان تا اوکراین