احتمال پیروزی نامزد جنجالی ریاست جمهوری در فیلیپین قوت گرفت

احتمال پیروزی نامزد جنجالی ریاست جمهوری در فیلیپین قوت گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با پایان یافتن مهلت اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین، گزارش های غیررسمی از قوت گرفتن احتمال پیروزی رودریگو دیوترت خبر می دهند. تاکنون ۵۸

آگهی

با پایان یافتن مهلت اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین، گزارش های غیررسمی از قوت گرفتن احتمال پیروزی رودریگو دیوترت خبر می دهند.

تاکنون ۵۸ درصد آرا شمارش شده و این نامزد جنجالی و شهردار داوائو سیتی که «کشتن تبهکاران» را وعده داده پیشتاز است. وی همچنین در تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود در صورتی که فرزندانشان موادمخدر استفاده کنند آنان را خواهد کشت.

آقای دیوترت در یک نشست خبری با اشاره به انتقادهایی که رقبایش متوجه او کرده اند گفت: «تبلیغات سوء و اتهامات کذب بین طرفین تبادل می شود و من می خواهم بگویم که این ها به واقع بخشی از یک انتخابات است. با این حال می خواهم بگویم که دوست دارم دستم را به سوی مخالفانم دراز کنم. بگذارید [روند] بهبودی را از همین اکنون آغاز کنیم.»

در این انتخابات علاوه بر رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری، ۳۰۰ نماینده پارلمان و حدود ۱۸ هزار مقام محلی برگزیده می شوند.

پنج نامزد ریاست جمهوری به رقابت پرداخته اند و سناتور فردیناند مارکو، فرزند دیکتاتور پیشین فیلیپین نیز که در ایلوکوس شمالی رای خود را در برابر دوربین خبرنگاران به صندوق انداخت در پی کسب مقام معاونت ریاست جمهوری در دولت آتی است.

میزان مشارکت در این انتخابات یک دوره ای، ۸۰ درصد برآورد شده که در تاریخ رای گیری در فیلیپین بی سابقه است.

در همین حال دست کم ۱۰ تن در پی یورش مسلحانه به شعب اخذ رای جان باخته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش تنش‌های دریایی بین چین و فیلیپین؛ کشتی‌های دو کشور در منطقه مورد مناقشه با هم برخورد کردند

فن در لاین در فیلیپین: اتحادیه اروپا استفاده غیرقانونی از زور را در منطقه ایندو-پاسیفیک برنمی‌تابد

پلیس فیلیپین بیش از هزار قربانی قاچاق انسان را که در اسارت بودند نجات داد