نخستین شهردار مسلمان لندن سوگند یاد کرد

نخستین شهردار مسلمان لندن سوگند یاد کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صادق خان، نامزد حزب کارگر بریتانیا به عنوان شهردار لندن برگزیده شد. وی نخستین مسلمانی است که این سمت را در لندن برعهده می گیرد. صادق خان که پاکستانی

آگهی

صادق خان، نامزد حزب کارگر بریتانیا به عنوان شهردار لندن برگزیده شد. وی نخستین مسلمانی است که این سمت را در لندن برعهده می گیرد.

صادق خان که پاکستانی تبار است توانست با کسب ۵۷ درصد آرا رقیب خود از حزب محافظه کار را شکست دهد.

وی روز شنبه در مراسم ادای سوگند گفت: «من قصد دارم شفاف ترین، متعهد ترین و در دسترس ترین شهرداری لندن را بیش از هر زمان دیگری مدیریت کنم. می خواهم تمامی جوامع و تمامی بخش های شهرمان را به عنوان شهردار تمامی لندنی ها نمایندگی کنم.»

Deeply honoured to take this oath. I will be a Mayor for all Londoners. pic.twitter.com/u1GXBkRvDZ

— Sadiq Khan MP (@SadiqKhan) May 7, 2016

دورین لورنس، شهروندی که فرزندش در جنوب شرقی لندن در پی حمله ای با انگیزه نژادپرستانه در سال ۱۹۹۳ میلادی به قتل رسید نیز در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: «هرگز تصور نمی کردم که در عمرم بتوانم شهرداری در لندن از یک اقلیت قومی ببینم. این نشانی شگفت از تغییر بزرگی است که در شهرمان روی داده است.»

وی در ادامه تصریح کرد: «لندن شهری است که نه فقط مداراگر است بلکه گوناگونی را جشن می گیرد. شهری که در برابر اختلاف، اتحاد را و در برابر هراس، امید را انتخاب کرده است.»

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در مراسم ادای سوگند شهردار جدید لندن غایب بود. این در حالی است که پیروزی صادق خان پیروزی برزگی برای حزب کارگر محسوب می شود.

میزان مشارکت در این انتخابات بیش از ۴۳ درصد بوده است.

London's first Muslim mayor. Funny, Boris was never London's Christian mayor. Prophets over policy. https://t.co/c65AdYyEi7

— Katie Hopkins (@KTHopkins) May 7, 2016

More 'overwhelming positivity' from the ZacGoldsmith</a> campaign, I see... <a href="https://twitter.com/hashtag/LondonMayor?src=hash">#LondonMayor</a> <a href="https://t.co/vhJGlJhTjL">pic.twitter.com/vhJGlJhTjL</a></p>&mdash; Aaron Sharp (AaronSharp) April 27, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نخستین حضور عمومی پادشاه بریتانیا بعد از اعلام ابتلا به سرطان

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟