عدم حمایت چهره های سرشناس محافظه کار آمریکا از نامزدی ترامپ

عدم حمایت چهره های سرشناس محافظه کار آمریکا از نامزدی ترامپ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با کناره گیری تد کروز و جان کیسیک، آخرین رقبای دونالد ترامپ در رقابت های درون حزبی، این میلیاردر جنجالی که هرگز عهده دار یک سمت سیاسی نبوده، به

آگهی

با کناره گیری تد کروز و جان کیسیک، آخرین رقبای دونالد ترامپ در رقابت های درون حزبی، این میلیاردر جنجالی که هرگز عهده دار یک سمت سیاسی نبوده، به احتمال قوی تنها نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.

او در جمع کارگران معدن در ویرجینیایی غربی اینگونه برای رقبایش رجز خوانی کرد: «اصلا تمایل ندارم رقابت های درون حزبی تمام شود. این خیلی جالب نیست. دوست دارم این رقابت ها ادامه داشته باشد. اما همه از گود خارج شده اند. من تنها مانده ام. اینطور نیست؟»

دونالد ترامپ که پیروزی اش در انتخابات درون حزبی در ابتدا شوخی تلقی می شد، در مبارزات انتخاباتی به گونه ای حزب جمهوری خواه را دچار تفرقه و چند دستگی کرد که حالا بسیاری از چهره های محافظه کار از جمله جرج بوش پدر و پسر و نیز پل رایان رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرده اند از نامزدی اش حمایت نمی کنند. بدین ترتیب این نخستین بار در پنج دور گذشته انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که جرج بوش پدر از حمایتِ نامزد جمهوری خواهان سر باز می زند.

از سوی دیگر هیلاری کلینتون که روز پنجشنبه میتینگ انتخاباتی خود را در لس آنجلس برگزار کرد به عنوان رقیب احتمالی دونالد ترامپ در دوئل نهایی، به تازگی با انتشار کلیپی به انتقاد شدید از مواضع جنجالی حریف خود پرداخته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟