نارضایتی پناهجویان در مرز ایندومنی از توافقنامه لغو ویزای شنگن برای ترکیه

نارضایتی پناهجویان در مرز ایندومنی از توافقنامه لغو ویزای شنگن برای ترکیه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پناهجویانی که در مرز ایندومنی، حد فاصل میان یونان و مقدونیه گیر افتاده اند می گویند اتحادیه اروپا آنها را فراموش کرده و تمام توجه آنها روی توافقنامه

آگهی

پناهجویانی که در مرز ایندومنی، حد فاصل میان یونان و مقدونیه گیر افتاده اند می گویند اتحادیه اروپا آنها را فراموش کرده و تمام توجه آنها روی توافقنامه با ترکیه متمرکز شده است.

هزاران پناهجو ماههاست که در مرز یونان و مقدونیه در کمپ پناهجویان زندگی می کنند و امیدوارند که مقامات مقدونیه به آنها اجازه دهند مسیر سفرشان به سوی آلمان و شمال اروپا را طی کنند.

ابراهیم موسی پناهجوی سوری می گوید: «ما اکنون میان درگیری های دو طرف گیر افتاده ایم. ما از جنگ فرار کرده ایم. در حال حاضر تمام مردم ترکیه می توانند به اروپا بروند. آنها آزادانه به اروپا خواهند رفت در حالیکه ما اینجا گیر افتاده ایم.»

محمد دیگر پناهجوی سوری می گوید:«اگر امروز اروپا برای بستن مرزها به ترکیه پول میپردازد، آنها موافقت خواهند کرد اما دوباره به مردم اجازه خواهند داد که از راه قاچاق به اروپا بروند. اروپا سودی از این توافق نمی برد، این ترکیه است که سود می برد.»

توافقنامه میان ترکیه و اتحادیه اروپا عملا به بسته شدن مسیر بالکان برای پناهجویان انجامیده است. بسیاری از آنها نمی خواهند به ترکیه باز گردند با این حال برخی بعد از مدتها انتظار تصمیم می گیرند سوار اتوبوس ها مسیر بازگشت به ترکیه را طی کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چراغ سبز اتحادیه اروپا به لغو ویزای شنگن برای شهروندان ترکیه

سیل در آنتالیای ترکیه دستکم یک قربانی گرفت

اتحادیه اروپا: آمریکا در سال ۲۰۲۴ نیز ساز 'اول آمریکا' را بزند،اروپا بیش از پیش راه خود را خواهد رفت