اسرائیل؛ مناقشه بر سر تحویل یا عدم تحویل اجساد حمله کنندگان فلسطینی

اسرائیل؛ مناقشه بر سر تحویل یا عدم تحویل اجساد حمله کنندگان فلسطینی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مناقشه درباره تحویل اجساد فلسطینانی که در جریان حمله به اسرائیلی ها کشته شده اند، در اسرائیل بالا گرفته است. روز چهارشنبه در اردوگاه پناهجویان قلندیا

آگهی

مناقشه درباره تحویل اجساد فلسطینانی که در جریان حمله به اسرائیلی ها کشته شده اند، در اسرائیل بالا گرفته است.

روز چهارشنبه در اردوگاه پناهجویان قلندیا تشییع جنازه احمد شهاده که خودرویش را بروی سربازان اسرائیلی در کرانه غربی رود اردن رانده و به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی کشته شده بود، برگزار شد. در اثر این حادثه سه سرباز اسرائیلی زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

نفتالی بنت وزیر آموزش اسرائیل که مخالف تحویل اجساد حمله کنندگان فلسطینی است در سخنانی گفت: «تحویل اجساد حمله کنندگان به خانواده های آنها اشتباه بزرگی است چرا که حملات بعدی را تشویق می کند. درست شبیه تلاش های که برای تخریب خانه های حمله کنندگان انجام داده ایم ما باید از برگزاری مراسم تدفین این افراد جلوگیری کنیم و دلیلی ندارد که به خانواده های این حمله کنندگان هدیه بدهیم.»

برخی مقامات اسرائیل با احتیاط از تحویل اجساد حمله کنندگان فلسطینی سخن می گویند تا خانواده های آنها بتوانند مراسم تشییع جنازه برگزار کنند با این حال برخی مخالفان می گویند تحویل اجساد این افراد باعث تحریک حملات بیشتر فلسطینان به اسرائیلی ها می شود.

در شش ماه گذشته و در اثر حملات فلسطینی ها ۲۸ اسرائیلی کشته شده اند و اسرائیلی ها هم در همین مدت دست کم ۱۹۴ فلسطینی را کشته اند که بیشتر آنها در راهپیمایی های اعتراضی به ضرب گلوله کشته شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وقوع یکی از بدترین درگیری‌های خشونت‌‌آمیز در کرانه باختری در پی پیدا شدن جسد یک نوجوان اسرائیلی

محمود عباس کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطینی را معرفی کرد

تصاویری از زادگاه عیسی مسیح در آستانه کریسمس؛ فضای متفاوت بیت‌اللحم زیر سایه جنگ غزه