انصراف تد کروز از ادامه رقابتهای درون حزبی جمهوریخواهان

انصراف تد کروز از ادامه رقابتهای درون حزبی جمهوریخواهان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با پیروزی دونالد ترامپ در رقابتهای درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت ایندیانای آمریکا، تد کروز، رقیب اصلی اش که به این پیروزی چشم دوخته بود از ادامه

آگهی

با پیروزی دونالد ترامپ در رقابتهای درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت ایندیانای آمریکا، تد کروز، رقیب اصلی اش که به این پیروزی چشم دوخته بود از ادامه کارزار انتخاباتی انصراف داد.

به این ترتیب، دونالد ترامپ احتمالا نامزد بلامنازع جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا خواهد بود. برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه رای ۱۲۳۷ نماینده در کل ایالات متحده آمریکا نیاز است که دونالد ترامپ تاکنون ۱۰۴۷ تای آن را بدست آورده است.

پس از این موفقیت در ایندیانا و کناره گیری رقیبش از ادامه رقابتها، این میلیاردر نیویورکی در جمع هوادارانش گفت: «نمی دانم تد کروز مرا دوست دارد یا نه اما او رقیبی جدی بود و آدم باهوشی است و آینده درخشانی خواهد داشت. می خواهم به تد تبریک بگویم.»

در جبهۀ دموکراتها برنی سندرز توانست هیلاری کلینتون را در ایندیانا شکست دهد. او که درصدد کاستن از فاصله خود با رقیبش است از هوادارانش خواست تا در رقابت های آتی حضور بیشتری داشته باشند. او گفت: «هفته آینده، انتخابات مقدماتی درون حزبی بسیار مهمی در ایالت زیبای کنتاکی در جریان خواهد بود. و آنچه تا اینجا از مبارزات آموختیم این است که اگر رای دهندگان وارد میدان شوند ما برنده می شویم.»

با وجود این پیروزی، هیلاری کلینتون به دلیل پیشتاز بودن در بیشتر ایالتها و در اختیار داشتن تعداد بالاتر آرای انجمنهای درون حزبی، بخت بیشتری را برای کسب نامزدی دموکراتها برای انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آینده دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند

در جلسه شورای امنیت برای پذیرش فلسطین در سازمان ملل چه گذشت؟ وتوی آمریکا در مقابل ۱۲ رای مثبت