کره جنوبی؛ عذرخواهی بخاطر فروش دستگاه بخور ضد عفونی کننده مرگبار

کره جنوبی؛ عذرخواهی بخاطر فروش دستگاه بخور ضد عفونی کننده مرگبار
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مدیر شعبه کره جنوبی شرکت رکیت بنکایزر (Reckitt Benckiser) که مقر اصلی آن در بریتانیاست روز دوشنبه و برای نخستین بار مسئولیت فروش دستگاههای بخور ضد

آگهی

مدیر شعبه کره جنوبی شرکت رکیت بنکایزر (Reckitt Benckiser) که مقر اصلی آن در بریتانیاست روز دوشنبه و برای نخستین بار مسئولیت فروش دستگاههای بخور ضد عفونی کننده این شرکت را بر عهده گرفت که موجب مرگ حدود ۱۰۰ نفر در کره جنوبی شده است. او در جلسه امروز مورد حمله بستگان قربانیان قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۱ میلادی مقامات کره جنوبی از تاثیر محصولات این شرکت در اختلالات ریوی پرده برداشتند.

این شرکت پذیرفته است که که به خانواده های قربانیان که گفته می شود بسیاری از آنها کودکان و زنان باردار هستند، غرامت بپردازد.

یکی از اعضای مرکز آسیایی محیط زیست و سلامت می گوید: «ما عذرخواهی شرکت اوکسی (Oxy Reckitt Benckiser) را نمی پذیریم. بایکوت شرکت اوکسی مثل آتشی در جامعه کره جنوبی گسترش یافته است و از نظر ما عذرخواهی امروز آنها تنها برای این است که جلوی بایکوت محصولاتشان را بگیرند.»

این شرکت همچنین بدلیل فریب مشتریانش بخاطر فروش مسکن نوروفن در استرالیا جریمه شده است. دادگاهی در استرالیا حکم داده است که ادعای این شرکت که محصولات نوروفن دردهایی مانند میگرن را تسکیل می دهند درست نیست و با مسکن های دیگر تفاوتی ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفت‌برابر گرم‌تر از خورشید؛ دانشمندان کُره‌ای با همجوشی هسته‌ای رکورد شکستند

محکومیت دو نوجوان در کره شمالی به ۱۲ سال کار با اعمال شاقه به دلیل تماشای ویدیوهای کره جنوبی

رقابت در شبه‌جزیره کره:ده روز پس از کره‌شمالی، ماهواره جاسوسی کره‌جنوبی باکمک ایلان‌ماسک به فضا رسید