امدادرسان استرالیایی در افغانستان ربوده شد

امدادرسان استرالیایی در افغانستان ربوده شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کاترین جین ویلسون (کری ویلسون)، امدادگر استرالیایی که برای یک سازمان غیردولتی بشردوستانه در افغانستان کار می‌کرد، پنجشنبه در شهر جلال‌آباد، واقع در ولایت ننگرهارِ افغانستان به دست افراد مسلح ناشناس ربوده شد.

ژولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا در نخستین واکنش به این حادثه گفته است که کشورش تمام تلاش خود را برای آزادی خانم ویلسون خواهد کرد. با این حال خانم بیشاپ تاکید کرده است که پرداخت پول به گروگانگیران جایی در سیاست استرالیا ندارد.

یکی از اعضای شورای ولایتی ننگرهاراعلام کرد که عملیات گسترده‌ای برای یافتن و نجات این شهروند استرالیایی آغاز شده است. به گفته این منبع، کری ویلسون به همراه چند فعال دیگر شامگاه چهارشنبه برای نظارت بر یک کارگاه گلدوزی و صنایع دستی زنان به جلال‌آباد آمده بود. صبح پنجشنبه دو مرد مسلح که لباس پلیس برتن داشتند، خانم ویلسون را ربوده‌ اند.

Aussie kidnapped in #Afghanistan. Thoughts & prayers with #KerryWilson and her family #ausdefpic.twitter.com/3Zi8qZRw7L

— David Feeney (@Feeney4Batman) 29 avril 2016

به گفته منابع محلی، کاترین جین ویلسون، ۶۰ ساله از سال ۲۰۰۶ مدیریت سازمان غیردولتی موسوم به زردوزی را برعهده دارد. این نهاد برای حمایت از اشتغال زنان کم درآمد در افغانستان فعالیت می‌کند.

بریان ویلسون، پدر ۹۱ ساله کری، از گروگانگیران خواهش کرده تا دخترش را هرچه سریع‌تر رها کنند. با وجود موضع سخت دولت استرالیا مبنی بر نپرداختن باج به گروگانگیران، پدر کری ویلسون ابراز امیدواری کرده که آدم‌ربایان در انتظار دریافت پول، رفتار خوبی با دخترش داشته باشند.

جنگجویان داعش در افغانستان بیشترین حضور را در ولایت ننگرهار دارند. در ماه‌‌های گذشته اخبار متعددی از درگیری میان اعضای داعش و طالبان در این ولایت منتشر شده است.

The father of kidnapped aid worker, #KerryWilson, has a simple message for her daughter's kidnappers https://t.co/Tn5V3trs7q

— ABC News 24 (@ABCNews24) 29 avril 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟

روسیه از انجام «عملیات ضد تروریستی» در داغستان خبر داد

تبعات حمله تروریستی به کنسرتی در مسکو: کارگران مهاجر در حال فرار از روسیه هستند