دولت نروژ به حکم دادگاه درباره بریویک اعتراض می کند

دولت نروژ به حکم دادگاه درباره بریویک اعتراض می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت نروژ به تصمیم دادگاهی در این کشور درباره شرایط زندان آندرس بریویک، عامل کشتار نروژ اعتراض می کند. هفته گذشته دادگاه حکم کرد که دولت نروژ با حبس

آگهی

دولت نروژ به تصمیم دادگاهی در این کشور درباره شرایط زندان آندرس بریویک، عامل کشتار نروژ اعتراض می کند.

هفته گذشته دادگاه حکم کرد که دولت نروژ با حبس انفرادی عامل کشتار نروژ که به مرگ ۷۷ نفر منجر شد، حقوق انسانی او را زیر پا گذاشته است.

رسانه های نروژی گزارش کرده بودند که سلول زندان آندرس بریویک سه اتاق دارد که کامپیوتر شخصی، بازیهای کامپیوتری و تجهیزات ورزشی در آنها قرار داده شده است.

فردریک سجرستد، دادستان کل نروژ می گوید: «بررسیهای ما نشان می دهد که دادگاه در بررسی این موضوع که از نظر بند ۳ کمیسیون حقوق بشر اروپا چه چیزی بر ضد حقوق بشر است و چه چیزی نیست، خیلی معیارها را سختگیرانه در نظر گرفته است. ما به این تصمیم دادگاه اعتراض می کنیم.»

حدود چهار سال قبل دادگاهی در نروژ، آندرس برویک را به دلیل ارتکاب جرم «اقدام تروریستی» به حداکثر مجازات در نروژ یعنی، ۲۱ سال زندان محکوم کرد. او پس از گذراندن حداقل ده سال در زندان، اجازه می یابد که درخواست آزادی زودهنگام را ارائه کند. البته در پایان مدت محکومیت درصورتی که تشخیص داده شود آزادی مجرم خطری برای جامعه محسوب می شود، این زمان تمدید می شود.

اویستین استورویک، وکیل مدافع برینگ برویک می گوید: «این حق قانونی طرف مقابل است که می تواند از آن استفاده کند. ما برای هر گزینه ای که دولت نروژ انتخاب کند آمادگی داریم.»

آقای برویک در دادگاه به کشتار ۷۷ نفر اعتراف کرده بود اما نپذیرفته که با این کار جرمی مرتکب شده است و از دادگاه خواست که به او مدال افتخار بدهند.

آندرس برویک در روز ۲۲ ژوییه سال ۲۰۱۱ میلادی حاضران در اردوی جوانان حزب کارگر را که در جزیره اوتویا گرد آمده بودند به گلوله بست و ۶۹ نفر از آنها را کشت. ساعاتی پیش از این کشتار ۸ نفر در بمبگذاری در اسلو کشته شده بودند که عاملش آندرس برویک بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عامل کشتار ۷۷ نفر در دادگاه شکایت علیه دولت نروژ: انسان و متاسفم؛ هر روز در زندان به فکر خودکشی‌ام

مانیفست تروریست نروژی بر روی وب‌سایت کتاب‌فروشی بریتانیایی قرار گرفت

آمریکا برای اطلاعاتی درباره یک هکر ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد