نشست غیررسمی اوباما با سران چهار کشور اروپایی

نشست غیررسمی اوباما با سران چهار کشور اروپایی
نگارش از مهران احمدی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه به همراه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از یک نمایشگاه فناوری های صنعتی در شهر هانوفر بازدید کرد

آگهی

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه به همراه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از یک نمایشگاه فناوری های صنعتی در شهر هانوفر بازدید کرد.

در جریان این دیدار، رئیس جمهور آمریکا و صدراعظم آلمان با تجار و صاحبان صنایع حاضر در این نمایشگاه گفتگو کردند.

Obama to stress partnership with Europe in Germany speech https://t.co/tMFx6WOqpi

— AFP news agency (@AFP) April 25, 2016

قرار است آقای اوباما پیش از پایان سفر دو روزه خود به آلمان در نشستی به همراه رئیس جمهور فرانسه و روسای دولتهای آلمان، بریتانیا و ایتالیا شرکت کند. از این نشست غیررسمی به عنوان اجلاس گروه پنج نام برده شده است.

گفته می شود تهدیدهای تروریستی گروه داعش، وضعیت بی ثبات اوکراین و توافق تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا موضوعات مورد بحث در این نشست خواهند بود. انتظار می رود رئیس جمهور آمریکا در نشست خود با سران چهار کشور اروپایی خواستار نهایی شدن مذاکرات دستیابی به توافق تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا شود.

Obama, Merkel urge action on Atlantic trade pact https://t.co/TasgIWmlD8

— Wall Street Journal (@WSJ) April 25, 2016

سفر رئیس جمهور آمریکا به آلمان پس از سفر او به عربستان سعودی و بریتانیا صورت می گیرد. هدف از سفر باراک اوباما به عربستان کاستن از نگرانی سران این کشور از آینده روابط دو کشور همزمان با اجرایی شدن توافق برجام با ایران عنوان شده است. آقای اوباما در سفر خود به بریتانیا خواستار عدم خروج این کشور از اتحادیه اروپا شده بود.

همچنین به گفته برخی مقامات عالی رتبه آمریکایی باراک اوباما روز دوشنبه رسما خبر اعزام ۲۵۰ سرباز نیروی عملیات ویژه ارتش آمریکا به سوریه را اعلام خواهد کرد. هدف از اعزام این سربازان، جذب و آموزش نیرو برای مقابله با گروه داعش عنوان می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسرائیل: قطعنامه سازمان ملل به حماس جرأت داد تا آخرین پیشنهاد آتش‌بس را رد کند

نتانیاهو: توافق احتمالی آتش‌بس فقط حمله نظامی به رفح را به تعویق می‌اندازد

استونی: اظهارات ترامپ تلنگری است به متحدان دست روی دست گذاشته‌ در ناتو تا بیدار شوند