اوباما خواهان باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا شد

اوباما خواهان باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در آغاز دیدارش از بریتانیا بار دیگر پشتیبانی خود از باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا را ابراز کرده است. آقای

آگهی

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در آغاز دیدارش از بریتانیا بار دیگر پشتیبانی خود از باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا را ابراز کرده است.

آقای اوباما در مقاله ای که در روزنامه «دیلی تلگراف» منتشر کرده می گوید که عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا نفوذ و اثرگذاری این کشور را افزایش می دهد. به گفته او، اروپای متحد تهدیدی برای رهبری بین المللی بریتانیا نبوده، بلکه توان آن را در این عرصه تقویت می کند.

همزمان، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا با استقبال از موضع رئیس جمهوری آمریکا، در توئیتی نوشته است: «آمریکا از نزدیکترین متحدان ما است. به همین خاطر، توجه به دلایل باراک اوباما درباره ضرورت باقی ماندن ما در اتحادیه اروپا اهمیت دارد.»

در همین حال، موضع گیری آقای اوباما خشم برخی از سیاستمداران بریتانیایی مخالف با باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا را برانگیخته است.

بوریس جانسون، شهردار لندن، در این باره می گوید: «همانطور که باراک اوباما در مقاله اش گفته، آمریکا مسئله را عمدتاً در چارچوب هماهنگ نگه داشتن اروپا پس از دوران هولناک جنگ جهانی دوم، و ضرورت ابقای صلح می بیند. من فکر می کنم مشکل اینجا است که اتحادیه اروپا در حال حاضر خودش مایه نگرانی و نارآمی شده و باقی ماندن در آن گزینه اطمینان بخشی نیست.»

همه پرسی برای ماندن یا ترک اتحادیه اروپا تا دو ماه دیگر در بریتانیا برگزار می شود. این در حالی است که، افکار عمومی این کشور در این باره همچنان دوپاره است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت

شکست «امپراتوری» اتحادیه اروپا در دفاع از مرزهای خود؛ تاوان را چه کسی خواهد پرداخت؟