مخالفان بشار اسد از مذاکرات صلح سوریه در ژنو انصراف دادند

مخالفان بشار اسد از مذاکرات صلح سوریه در ژنو انصراف دادند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به گفته استفان دی میستورا، میانجی و نماینده سازمان ملل در مذاکرات صلح سوریه، گروه اصلی مخالفان بشار اسد از شرکت در مذاکرات ژنو انصراف داده است

آگهی

به گفته استفان دی میستورا، میانجی و نماینده سازمان ملل در مذاکرات صلح سوریه، گروه اصلی مخالفان بشار اسد از شرکت در مذاکرات ژنو انصراف داده است. مخالفان این تصمیم را در واکنش به نقض آتش بس از سوی دولت سوریه و حملات هوایی ارتش اتخاذ کرده اند. در عین حال، مخالفان گفته اند که برای مذاکرات غیررسمی در ژنو می مانند.

در همین حال، بشار جعفری، مذاکره کننده ارشد سوری که به نمایندگی از دولت بشار اسد به ژنو آمده، در گفتگو با فائزه جراح، خبرنگار یورونیوز، می گوید: «آنچه جناح ریاض یا به اصطلاح ائتلاف عربستان سعودی اعلام کرده همان نکته ای را تأیید می کند که ما پیشتر به اطلاع افکار عمومی رسانده بودیم، این که اسرائیل و عربستان و ترکیه عزم خود را جزم کرده اند که مذاکرات سوری ها در ژنو را از مسیر خود منحرف کنند. جناح وابسته به عربستان سعودی دو روز هم برای اعلام این هدف صبر نکرد، و این گواه آن است که این مداخله کنندگان فاقد اراده سیاسی لازم برای به ثمر رساندن این مذاکرات به شیوه جدی و مسئولانه اند.»

خبرنگار یورونیوز در ژنو درباره وضع فعلی مذاکرات می گوید: «تصمیم نمایندگان مخالف دولت سوریه برای به تعویق انداختن مذاکرات سوالات متعددی را مطرح کرده و معلوم نیست که این تصمیم به معنای پایان مذاکرات صلح در ژنو است یا نه، صلحی که بسیاری از اهالی سوریه امیدوار بودند با دست یابی به آن به درد و رنج شان پایان دهند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خطر شکست گفتگوهای صلح سوریه با افزایش درگیری نیروهای دولتی و شورشیان

برگزاری انتخابات پارلمانی سوریه با وجود تحریم مخالفان

امیدواری به پیشرفت در مذاکرات صلح سوریه با خروج نظامیان روس