کرنر؛ افول بارسا و درخشش منچسترسیتی

کرنر؛ افول بارسا و درخشش منچسترسیتی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شکست دوباره بارسلونی ها زمانی تیم بارسلون بازیهای شگفت انگیزی را به نمایش می گذاشت، زمانی که خیلی هم دور نیست و به حدود ۵ هفته پیش برمی گردد. اما

آگهی

شکست دوباره بارسلونی ها

زمانی تیم بارسلون بازیهای شگفت انگیزی را به نمایش می گذاشت، زمانی که خیلی هم دور نیست و به حدود ۵ هفته پیش برمی گردد. اما کاتالونیها چهار روز پس از آنکه در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا حذف شدند، سومین شکست متوالی را نیز در لالیگا تجربه کردند. آنها در خانه، بازی را مقابل تیم والنسیا واگذار کردند؛ آن هم در حالی که به نظر می رسد هیچ مشکلی وجود ندارد.

در این تیم چه اتفاقی افتاده است؟ آیا بحرانی وجود دارد؟ شاید صحبت در این باره زود باشد اما مسلم است که این همان تیم بارسلونی نیست که سوم فوریه والنسیا را در نیمه نهایی کوپا دل ری ۷- ۰ شکست داد.

تیم بارسلون با وجود حضور لوئیس سوارز و لیونل مسی روز یکشنبه نتوانست مقابل والنسیا کاری از پیش برد. در این روز تنها مهاجم آرژانتینی موثر واقع شد. لیونل مسی در این بازی پانصدمین گل زندگی حرفه ایش و چهارصد و پنجاهمین گل در کنار تیم بارسلون را به ثمر نشاند؛ با این وجود نتوانست مانع از شکست ۲ -۱ تیمش شود.

این مسابقه، پایانی ناخوشایند برای لوئیس انریکۀ سرمربی داشت. او پس از مسابقه گفت: «سه امتیاز از دست رفت. سه امتیازی که می توانست منجر به پیروزی ما شود. اما فوتبال این است. گاه ناعادلانه است، ورزشی بسیار غیرقابل پیش بینی که گاه به شما اجازه می دهد بدون حمله برنده شوید، مثل وضعیت امروز والنسیا. باید این را پذیرفت. باید شکست را قبول کرد. هنوز پنج بازی باقی مانده و اگر ما این بازیها را ببریم می توانیم قهرمان شویم. همه چیز به ما بستگی دارد و ما اجازه اشتباه نداریم. ما به چالشهایی که در انتظارمان هستند آگاهیم و مقابل آنها خواهیم ایستاد و بازیکنان بارسا بار دیگر سرشان را بالا خواهند گرفت.»

روزنامه ورزشی اسپانیایی «مارکا» روز دوشنبه نتیجه آخرین بازی تیم بارسلون را پیش مرحله «غرق شدن» تعبیر کرد. این درحالی است که نشریات طرفدار بارسا، این نتایج را حاصل بی عدالتی می دانند و از فرصتی دوباره برای بازیکنان تیمشان سخن می گویند که نیاز دارند تا دوباره بلند شوند.

تلخ و شیرین هفته ای که گذشت

منچستر سیتی هفته گذشته و برای اولین بار در تاریخ توانست به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان وارد شود. این تیم همچنان به درخشش ادامه می دهد و هم اکنون جایگاه سوم را در جدول دارد.

هفته گذشته، هفته خوبی برای منچستر سیتی با پیروزی ۳ بر صفر مقابل چلسی بود. مردان مانوئل پلگرینی به لطف سرخیو آگوئرو ورزشگاه استمفورد بریج را پیروزمندانه ترک کردند.

هفته ای بد برای استون ویلا که بازی را مقابل منچستر یونایتد با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد و از حضور در لیگ برتر باز ماند. آنها یکی از هفت باشگاهی بودند که همیشه و از سال ۱۹۹۲ میلادی تا کنون در رقابتهای لیگ برتر حضور داشتند.

هفته ای بد برای تیم ناپولی که با غیبت گونسالو ایگواین ۲ بر صفر بازی را مقابل اینترمیلان باخت. اختلاف امتیاز این تیم با تیم صدرنشین، یوونتوس، اکنون به ۹ رسیده است.

و سرانجام هفته ای بد برای کلودیو مارکیزیو، بازیکن یوونتوس که پس از آسیب دیدن زانو در جریان بازی یوونتوس مقابل پالرمو، بازی در جام ملتهای اروپا در تابستان آینده را از دست داد.

پیش بینی نتایج مسابقات

مسابقات ملی بسیاری در سراسر اروپا پیش روست. ما سه مسابقه را که در این هفته برگزار می شود، برگزیده ایم. پیش بینی خبرنگاران یورونیوز را درباره نتایج ببینید و اگر مایلید نظر خودتان را نیز از طریق #TheCornerScores برای ما بفرستید.

در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال انگلستان، اورتون در مقابل منچستر یونایتد، بازی را ۳ -۱ واگذار می کند.

در نیمه نهایی جام حذفی فوتبال آلمان بایرن مونیخ تیم وردر برمن را ۳ بر صفر شکست خواهد داد.

در فینال جام حذفی فرانسه نیز پاری سن ژرمن تیم لیل را ۵ – ۱ مغلوب خواهد کرد.

تصاویر دیدنی از دنیای فوتبال

آگهی

برنامه این هفته را با ویدئویی از بلغارستان به پایان می بریم. جایی که یک مهاجم در جریان یک بازی لیگ آماتور مجبور می شود واقعا دستهایش را کثیف کند تا پنالتی بزند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

پایان مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا؛ میلان برد و صعود نکرد، پورتو با گلزنی طارمی به یک هشتم رسید

گالتیه: لیونل مسی فصل آینده در پاری‌سن ژرمن توپ نخواهد زد