در یورش نیروهای امنیتی لیبی به دو مخفیگاه در طرابلس ۲۰۰ پناهجو بازداشت شدند

در یورش نیروهای امنیتی لیبی به دو مخفیگاه در طرابلس ۲۰۰ پناهجو بازداشت شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیروهای امنیتی لیبی در یورش به دو مخفیگاه در طرابلس، پایتخت ۲۰۰ پناهجو را بازداشت کرد. این پناهجویان عمدتا جوان و از کشورهای آفریقایی هستند و قصد

آگهی

نیروهای امنیتی لیبی در یورش به دو مخفیگاه در طرابلس، پایتخت ۲۰۰ پناهجو را بازداشت کرد. این پناهجویان عمدتا جوان و از کشورهای آفریقایی هستند و قصد داشتند با قایق خود را به اروپا برسانند.

طی روزهای گذشته و در جریان موج تازه مهاجرت به اروپا نزدیک به ۶۰۰۰ پناهجو از لیبی عازم ایتالیا شده بودند.

در همین حال، فرانک والتراشتین مایر و ژان مارک ارو، وزیران خارجه آلمان و فرانسه روز شنبه از لیبی دیدار کردند. وزیر خارجه آلمان در حمایت از دولت وحدت ملی گفت که مردم لیبی خود قادر به برقراری ثبات در کشور و مقابله با گروه داعش هستند.

پیش از این دو، پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه ایتالیا هفته گذشته از لیبی دیدار کرده بود. سفر وزیران کشورهای اروپایی به طرابلس در حمایت از آغاز به کار دولت وحدت ملی به ریاست فایز سراج تلقی می شود.

رئیس دولت وحدت ملی که تحت حمایت سازمان ملل متحد است سه هفته پیش وارد طرابلس شد و در بدو ورود اولویت خود را «برقراری آتش بس در سراسر لیبی، آشتی ملی و مبارزه با گروه داعش» اعلام کرد.

لیبی در پی سرنگونی معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، صحنه آشوب و جنگ داخلی بوده تا اینکه سه سال بعد (در سال ۲۰۱۴) و در پی یک رشته درگیری ها، ائتلاف گروه های موسوم به «فجر لیبی» کنترل پایتخت را برعهده گرفت. اما بی نظمی و فقدان دولت مرکزی طی این سالها لیبی را به یکی از مراکز اصلی گروه داعش تبدیل کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبران لیبی با تشکیل یک دولت یکپارچه جدید موافقت کردند

بیش از ۶۰ نفر در پی غرق شدن قایق حامل پناهجویان در سواحل لیبی جان باختند

چرا توفند مدیترانه‌ای «دانیل» و سیل در لیبی تا این حد مرگبار بود؟