وولودیمیر گرویسمن: در قبال فساد سازش ناپذیریم

وولودیمیر گرویسمن: در قبال فساد سازش ناپذیریم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نخست وزیر جدید اوکراین اعلام کرد در مقابل فساد، سازش ناپذیر خواهد بود. وولودیمیر گرویسمن که در ۳۸ سالگی به جوانترین نخست وزیر تاریخ اوکراین تبدیل شده

آگهی

نخست وزیر جدید اوکراین اعلام کرد در مقابل فساد، سازش ناپذیر خواهد بود.

وولودیمیر گرویسمن که در ۳۸ سالگی به جوانترین نخست وزیر تاریخ اوکراین تبدیل شده است، پس از انقلاب سال ۲۰۱۴ میلادی این کشور مراحل ترقی را به سرعت طی کرد.

او در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی به عنوان رئیس پارلمان اوکراین آغاز به کار کرد و اکنون پس از دو سال و با استعفای آرسنی یاتسنیوک به مقام نخست وزیری رسیده است.

آقای گرویسمن روز پنجشنبه پس از کسب رای اعتماد از ۲۵۷ نماینده پارلمان گفت: «قول می دهم که دولت جدید در قبال فساد سازش ناپذیر باشد و خود را در برابر تصمیماتی که می گیرد، مسئول بداند و هر کاری را برای ثبات و توسعه کشور انجام دهد.»

انتظار می رود او بتواند به بن بست سیاسی موجود در اوکراین پایان داده و با ارتباطات قوی اجتماعی، از تنش میان دستگاه های اجرایی و قانونگذاری اوکراین بکاهد؛ چراکه انتصاب او در مقام ریاست پارلمان اوکراین نیز منجر به برقراری آرامش نسبی در این نهاد قانونگذاری شده بود.

گئورگی لوهوینسکی، نماینده پارلمان و از هم حزبی های نخست وزیر پیشین می گوید: «وظیفه ما ادامه اجرای تمام برنامه های اصلاحاتی است که عملی شدن آنها آغاز شده اند و اینکه اجازه ندهیم نمایندگان این برنامه ها را متوقف یا منحرف کنند. بطور ویژه درباره برنامه هایی صحبت می کنم که به پیوستن به اتحادیه اروپا و حفاظت از مرزهای کشور مربوط می شوند.»

وولودیمیر گرویسمن از طرفداران پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری بوده و همانند سلف خود نیز، از طرفداران راوابط نزدیک سیاسی و تجاری با غرب است.

خبرنگار یورونیوز در کی یف می گوید: «جامعه اوکراین انتظار دارد که نخست وزیر و کابینه جدید خود را به وظایفی متعهد بدانند که دولت پیشین خود را متعهد و وفادار نمی دانست. این مسئولیت ها بطور عمده عبارتند از وظایفی که برای اجرای اصلاحات ضروری هستند؛ بویژه در موضوعات اقتصادی و مبارزه موثر با فساد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نماینده جوان ضدفساد در پارلمان اوکراین در تاکسی جان باخت

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم