ماموریت بلندپروازانه فضایی؛ سفر به آلفا قِنطورس

ماموریت بلندپروازانه فضایی؛ سفر به آلفا قِنطورس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یوری میلنر، میلیاردر روسی روز سه شنبه از اختصاص یک بودجه صد میلیون دلاری برای درک بهتر بشر از فضای پیرامون خود خبر داد. ماموریت (Starshot) که از

آگهی

یوری میلنر، میلیاردر روسی روز سه شنبه از اختصاص یک بودجه صد میلیون دلاری برای درک بهتر بشر از فضای پیرامون خود خبر داد.

ماموریت (Starshot) که از حمایت استفان هاوکینگ، فیزیکدان برجسته برخوردار است، با هدف سفر هزاران فضاپیمای کوچک به ستاره آلفا قِنطورس واقع در صورت فلکی قنطورس و تصویر برداری از سطح آن صورت می گیرد.

پرتوهای لیزر ارسالی از کره زمین این فضاپیماهای بسیار کوچک را در حرکتشان کمک خواهند کرد.

استفان هاوکینگ از روی صندلی چرخدار خود درباره این طرح گفت: «به کمک پرتوهای نور، صفحات نوری و سَبُک ترین فضاپیمایی که تاکنون ساخته شده می توانیم ماموریتی را به مقصد ستاره آلفا قِنطورِس تا نسل آینده عملی کنیم. امروز برای پیش بردن این گام مهم در فضا متعهد می شویم، برای اینکه انسان هستیم و پرواز کردن در طبیعت ماست.»

برای تحقق رویای این سفر۴۱ میلیارد کیلومتری بشر باید دستکم یک نسل دیگر منتظر بماند. سرعت این فضاپیماها که اندازه آنها در حد سیم کارت موبایل خواهد بود، نسبت به فضاپیماهای فعلی ۱۰۰۰ برابر بیشتر است، حدود یک پنجم سرعت نور؛ و قادرند ۲۰۰۰ برابر آنها مسافت طی کنند. این سفر از زمان آغاز حدودا ۲۰ سال زمان می برد.

اگر این پروژه بلندپروازانه به سرانجام برسد نسل حاضر می تواند تصاویر سطح سیاره هایی را مشاهده کند که در خارج از منظومه شمسی واقع شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه برای یافتن آب کاوشگری را به سوی ماه پرتاب کرد

اخترشناسان: سیاهچاله کهکشان راه شیری توسط میدان‌های مغناطیسی قدرتمند احاطه شده است

جیمز وب تصاویری خیره‌کننده از یک منطقه ستاره‌ساز در کهکشان مثلثی را ثبت کرد