آغاز تحقیقات در مورد آتش سوزی معبدی در هند

آغاز تحقیقات در مورد آتش سوزی معبدی در هند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات قضایی هند دستور تحقیق در مورد چرایی انفجار و آتش سوزی در معبد پوتینگال ایالت کرالا را صادر کردند. پرتاب یک ترقه و برخورد آن با تل بزرگی از

آگهی

مقامات قضایی هند دستور تحقیق در مورد چرایی انفجار و آتش سوزی در معبد پوتینگال ایالت کرالا را صادر کردند. پرتاب یک ترقه و برخورد آن با تل بزرگی از فشفشه و مواد محترقه در انبار این معبد، نیمه شب یکشنبه بیش از ۱۱۰ نفر را به گام مرگ فرستاد و ۴۰۰ نفر دیگر را زخمی کرد.

این انفجار که فرو ریختن بخشی از ساختمان معبد را در پی داشت ساعاتی پس از آغاز جشن های آتش بازی هندوها در محله کولام شهر پاراوور اتفاق افتاد. از قرار معلوم این معبد بدلیل عدم برخورداری ازاستانداردهای ایمنی لازم، مجوز برگزاری مراسم آتش بازی را نداشته اما به اصرار مردم دست به اقدام آن زده بود.

یکی از شاهدان عینی می گوید: «بیش از۱۵۰ کیلو مواد محترقه را اینجا انبار کرده بودند. بدون مجوز، مجوزی هم برای آتش بازی نگرفته بودند.»

دیگری می گوید: «همه زخمی شدند. سیمان بود که می ریخت روی صورت مردم. تقریبا همه افرادی که آنجا بودند زخمی شدند.»

نارندرا مودی، نخست وزیر هند ساعاتی پس از وقوع آتش سوزی به محل وقوع حادثه سفر کرد و در بیمارستان از شماری از مجروحان پر تعداد این حادثه عیادت کرد. نخست وزیر هند وعده کرد مسئولان ایالت کرالا را در مدیریت این حادثه دلخراش یاری کند.

با توجه به وخامت حال برخی از مجروحان احتمال دارد تعداد کشته های این حادثه افزایش یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سه کشته در بمب‌گذاری گردهمایی «شاهدان یَهُوَه» در هند؛ «مظنون» خود را تسلیم پلیس کرد

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

قدرت درک زبان؛ ️سگ‌ها از کلمات ما چه می‌فهمند؟