انتقاد تند نخست وزیر ژاپن از کره شمالی

انتقاد تند نخست وزیر ژاپن از کره شمالی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نخست وزیر ژاپن از کره شمالی به دلیل آزمایشهای موشکی اخیر به تندی انتقاد کرد. کره شمالی چند روز قبل از آزمایش موفقیت آمیز موتورهای ویژه موشکهای قاره

آگهی

نخست وزیر ژاپن از کره شمالی به دلیل آزمایشهای موشکی اخیر به تندی انتقاد کرد.

کره شمالی چند روز قبل از آزمایش موفقیت آمیز موتورهای ویژه موشکهای قاره پیما خبر داد. در صورت صحت این ادعا، موشکهای بالستیک کره شمالی توانایی رسیدن به خاک آمریکا را خواهند داشت.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن که در مراسم حمایت از خانواده های کسانی که در دهه هفتاد و هشتاد میلادی توسط نیروهای کره شمالی ربوده شدند حضور داشت، گفت: «ما باید آنها را مجبور کنیم که بفهمند چنین اقداماتی عواقب بسیار سختی برایشان خواهد داشت. آنها باید از اقداماتی مثل آدمربایی و آزمایشهای هسته ای و موشکی دست بکشند. در غیر این صورت آینده روشنی در انتظارشان نیست.»

به گزارش رسانه های کره شمالی، آزمایش موشکی اخیر این کشور با حضور کیم جونگ-اون، رهبر این کشور صورت گرفت.

در چند ماه اخیر تهدیدهای هسته ای و نظامی کره شمالی بیشتر از گذشته شده است و از انجام آزمایشهای متعدد بمب هیدروژنی و موشکهای بالستیک خبر داده است.

بمب هیدروژنی بسیار قویتر از بمب هسته ای است و به دلیل کم حجم بودن، راحت تر در کلاهکهای موشکهای بالستیک قرار می گیرد. آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی، حتی از سوی روسیه و چین که متحد کره شمالی محسوب می شوند مورد انتقاد قرار گرفت.

کره شمالی همچنین بتازگی یک ماهواره به فضا پرتاب کرد. منتقدان کره شمالی می گویند که این کشور از برنامه های پرتاب ماهواره به عنوان پوششی برای آزمایش موشکهای بالستیک خود استفاده می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو نفر دیگر پس از مصرف مکمل‌‌های غذایی حاوی «بنی کوجی» در ژاپن جان باختند

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد