کنترل شهر تسیل در سوریه از دست نیروهای داعش خارج شد

کنترل شهر تسیل در سوریه از دست نیروهای داعش خارج شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به گزارش یک خبرگزاری وابسته به شورشیان در سوریه، نیروهای شبه نظامی مخالف دولت توانسته اند کنترل شهر تسیل در استان درعا را در دست بگیرند. بنا به این

آگهی

به گزارش یک خبرگزاری وابسته به شورشیان در سوریه، نیروهای شبه نظامی مخالف دولت توانسته اند کنترل شهر تسیل در استان درعا را در دست بگیرند. بنا به این گزارش، نفر دوم گروه موسوم به «فجرالتوحید» که وابسته به «ارتش آزاد سوریه» است اعلام کرده که این گروه پس از درگیری با نیروهای «تیپ شهدای یرموک» توانستند این منطقه را تحت کنترل خود دربیاورند. تیپ شهدای یرموک، یک گروه شورشی دیگر فعال در استان درعا است که به گروه داعش نزدیک است.

منظقه تسیل در نزدیکی بلندیهای جولان، که تحت اشغال اسرائیل است و مرز اردن قرار دارد.

تصاویر منتشر شده در وب سایتهای گروه های شورشی، حاکی از وقوع درگیریهای شدید در این منطقه است. در شماری از این ویدیوها نیروهای ارتش آزاد سوریه دیده می شوند که در حال ورود به تسیل هستند.

از سوی دیگر، شهروندان القریتین در استان حمص هم هم پس از خروج داعش از این شهر، به خانه و کاشانه خود باز می گردنند. تصاویر ویدیویی منتشر شده حاکی از آن است که پس از ورود مردم به شهر، نیروهای ارتش روسیه به آنها غذا و آب می دهند.

در جریان جنگ داخلی سوریه در طول پنج سال گذشته، بیش از دویست و پنجاه هزار نفر کشته شده اند و حدود یازده میلیون نفر آواره شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عقب نشینی داعش از «الرایْ» در شمال سوریه

ناپدید شدن ۲۵۰ نفر در شهر ضمیر سوریه پس از حمله گروه داعش

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد