بازگرداندن پناهجویان از یونان به ترکیه آغاز شد

بازگرداندن پناهجویان از یونان به ترکیه آغاز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با تغییر سیاست مهاجرتی ترکیه، بسته شدن مرزهای یونان و مسدود شدن مسیر بالکان و در راستای توافق بعمل آمده با اتحادیه اروپا، مهاجران و پناهجویان از

آگهی

با تغییر سیاست مهاجرتی ترکیه، بسته شدن مرزهای یونان و مسدود شدن مسیر بالکان و در راستای توافق بعمل آمده با اتحادیه اروپا، مهاجران و پناهجویان از امروز دوشنبه از یونان به ترکیه منتقل می شوند.

هر مهاجر و پناهجو را تا رسیدن به خاک ترکیه یک مامور ناظر همراهی می کند. اوا مونکور، سخنگوی فرانتکس، نهاد مدیریت مرزی اتحادیه اروپا گفت: «عملیات امروز آرام و خوب پیش رفت. مهاجران به همراه مامورانشان سوار اتوبوس ها شدند. در اینجا با چمدان و ساکهای دستی شان و همراه مامورانی که آنها را همراهی می کنند سوار کشتیها شدند و هیچ حادثه غیرعادی روی نداد.»

فعالان و منتقدان، بازگرداندن مهاجران و پناهجویان از یونان به ترکیه را غیرقانونی و غیرانسانی می دانند. گروهی از آنان امروز با پوسترهایی در دست، سیاستهای مهاجرتی اتحادیه اروپا را محکوم کردند.

یکی از آنان گفت: «توافق را نمی توان توافق نامید و راه حل نیست و بحث، بحث پول است. من به ندای دلم گوش می سپارم، مردم برای من مهم هستند و باید از همه مردم آسیب پذیر دنیا حمایت کنیم. برای همین اینجا هستم.»

در حال حاضر بیش از ۵۲ هزار مهاجر و پناهجو از رسیدن به کشورهای ثروتمندتر اتحادیه اروپا بازمانده و در درون مرزهای یونان متوقف شده اند.

آپوستولوس ستایکوس، خبرنگار یورنیوز می گوید: «بازگرداندن اولین گروه مهاجران برای یونان اهمیتی بسزا دارد. آتن می خواهد تا به جامعه بین الملل نشان دهد که به توافقش با ترکیه عمل می کند. اما در عین حال، آتن در سایه حضور ۵۲ هزار مهاجری که در درون مرزهای یونان متوقف شده اند، می خواهد به یونانیها اطمینان دهد که وضعیت از کنترل خارج نخواهد شد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه کنفرانس سران اروپا در مورد مسئله مهاجر

آتش‌سوزی‌های یونان؛ تلاش آتش‌نشانان برای نجات صومعه‌ای در نزدیکی آتن

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد