دونالد ترامپ اینبار متحدان آمریکا در ناتو را متهم به سوء استفاده از کشورش کرد

دونالد ترامپ اینبار متحدان آمریکا در ناتو را متهم به سوء استفاده از کشورش کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو روز مانده به انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان در ایالت ویسکانسین، دونالد ترامپ، شانس اصلی نامزدی ریاست جمهوری از سوی جمهوریخواهان سخنان جنجالی تازه

آگهی

دو روز مانده به انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان در ایالت ویسکانسین، دونالد ترامپ، شانس اصلی نامزدی ریاست جمهوری از سوی جمهوریخواهان سخنان جنجالی تازه ای مطرح کرد.

او بر خلاف نظریه غالب اقتصاددانان آمریکایی اعلام کرد که قادر است در صورت حضور در کاخ سفید، ۱۹ میلیارد دلار از بدهی های آمریکا را طی ۸ سال به صفر برساند.

او در این راستا خواستار کاهش بودجه آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو شد و گفت: “ما از متحدانمان حمایت می کنیم، آنها از تمام امکانات نظامی ما سوء استفاده می کنند و بهره می برند. می خواهم به این روند پایان بدهم. یا آنها هم هزینه را می دهند و یا ناتو را ترک می کنند. حتی اگر این کار به پایان ناتو بیانجامد آماده به انجام آن هستم.”

هیلاری کلینتون، نامزد دموکراتها که در رقابت با برنی سندرز، سناتور ورمانت روز سه شنبه انتخابات مهمی پیش رو دارد با انتقاد از دونالد ترامپ گفت که تضعیف ناتو و متحدان آسیایی آمریکا شکست گروه داعش را ناممکن می کند. او در کمپین تبلیغاتی اعلام کرد که ترامپ با این کار امنیت جهان را به خطر می اندازد.

پیشتر نیز دونالد ترامپ در سخنانی اعلام کرده بود که به دلیل حمایتهای عربستان سعودی از اسلام گرایان افراطی خرید نفت این کشور را متوقف می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد