ویکی لیکس: حمایت مقامهای صندوق بین المللی پول از بحران در یونان

ویکی لیکس: حمایت مقامهای صندوق بین المللی پول از بحران در یونان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت یونان خواهان توضیح صندوق بین المللی پول درباره افشاگری جدید ویکی لیکس شده است. وب سایت افشاگر ویکی لیکس فاش کرده است که صندوق بین المللی پول از

آگهی

دولت یونان خواهان توضیح صندوق بین المللی پول درباره افشاگری جدید ویکی لیکس شده است.

وب سایت افشاگر ویکی لیکس فاش کرده است که صندوق بین المللی پول از ایجاد بحران برای یونان استقبال می کند تا این کشور با عزم جدیتری اصلاحات اقتصادی را پیگری کند.

بنا به اسناد منتشر شده دو مقام بلندپایه صندوق بین المللی پول از روند کند اصلاحات اقتصادی در یونان گلایه کرده بودند و گفته بودند که این کشور فقط زمانی با جدیت روند اصلاحات را پیگیری می کند که با خطر ورشکستگی روبرو است. به همین دلیل وقوع یک بحران می تواند به انجام اصلاحات کمک کند.

این گفتگو حدود دو هفته قبل میان رئیس دفتر اروپای صندوق بین المللی پول و رئیس پروژه یونان این صندوق و در جریان یک کنفرانس راه دور رخ داد.

سخنگوی دولت یونان از صندوق بین المللی پول خواسته است که درباره این که آیا ایجاد شرایط ورشکستگی برای یونان سیاست رسمی این صندوق است یا خیر پاسخ بدهد.

از طرف دیگر، اسناد منتشرشده در ویکی لیکس، صندوق بین المللی پول را متهم کرده است که آنگلا مرکل را برای اعطای کمکهای مالی به یونان تحت فشار گذاشته بود. صندوق بین المللی پول، خانم مرکل را تهدید کرده بود که اگر آلمان اعطای کمکهای مالی به یونان را تصویب نکند، این صندوق گروه سه عضوی وام دهندگان بین المللی را ترک می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»

نتایج تحقیقات تازه در بریتانیا: کارگران مهاجر پس از برکسیت با خطر برده‌داری مدرن و استثمار مواجه‌اند

آخرین نبرد حقوقی بنیانگذار ویکی‌لیکس در دادگاه بریتانیا برای جلوگیری از استردادش به آمریکا