ادامه تلاش باستان شناسان برای یافتن بقایای ملکه نفرتیتی همسر فرعون مصر

ادامه تلاش باستان شناسان برای یافتن بقایای ملکه نفرتیتی همسر فرعون مصر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تلاش باستان شناسان برای گشودن قفل یکی از رازهای مصر باستان ادامه دارد. آیا می توان بقایای ملکه نفرتیتی همسر آخناتون، فرعون مصر را یافت؟ روز جمعه

آگهی

تلاش باستان شناسان برای گشودن قفل یکی از رازهای مصر باستان ادامه دارد. آیا می توان بقایای ملکه نفرتیتی همسر آخناتون، فرعون مصر را یافت؟

روز جمعه باستان شناسانی از سراسر جهان به دعوت مصر اینجا آمده اند تا آخرین تصاویر گرفته شده از طریق امواج را بررسی کنند.

به گفته باستان شناسان تصویربرداری پیشرفته از دو اتاقی که به تازگی در پشت مقبره توت عنخ آمون کشف شده حاکی از آن است که احتمالا ملکه نفرتیتی در آنجا دفن شده است.

در همین ارتباط ممدوح داماتری، وزیر سابق آثار باستانی مصر گفت: «ما باید به هدفمان برسیم. اما باید صد در صد مطمئن باشیم و به همین دلیل گام به گام پیش می رویم. از همین رو تمام مراحل را با تصویربرداری از طریق امواج رادار طی می کنیم.»

اثبات وجود بقایای مومیایی ملکه نفرتیتی در این دو اتاق نیازمند تصویربرداری های تکمیلی است که تا یک ماه دیگر انجام خواهد شد. وزیر آثار باستانی مصر باستان شناسان سراسر جهان را دعوت کرده که اوایل ماه مه برای بررسی تصاویر جدید در قاهره گردهم آیند.

این تحقیقات پس از آن آغاز شد که نیکولاس ریوز، مصرشناس بریتانیایی شکافی را در دیوار شمالی مقبره فرعون کشف کرد. این مقبره پیشتر در ۱۹۲۲ توسط هوارد کارتر، باستان شناس بریتانیایی کشف شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف دیوارنگاره‌های باستانی رنگی در مقبره ۴۳۰۰ ساله در مصر

رهبران اروپایی در قاهره؛ توافق‌نامه جامع ۸ میلیارد دلاری در بحبوحه نگرانی‌ها درباره مهاجرت امضا شد

جنجال بر سر بازسازی نمای بیرونی هرم منکورع؛ کمیته علمی مصر «پروژه قرن» را رد کرد