سیاستمدار صرب پس از تبرئه: می دانستم که نمی توانند اتهاماتم را ثابت کنند

سیاستمدار صرب پس از تبرئه: می دانستم که نمی توانند اتهاماتم را ثابت کنند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وویسلا ششل، سیاستمدار صرب در دادگاه جنایات جنگی سازمان ملل متحد از اتهامات وارده تبرئه شد. رهبر حزب مخالف رادیکال صربستان از متهمان ارتکاب جنایات

آگهی

وویسلا ششل، سیاستمدار صرب در دادگاه جنایات جنگی سازمان ملل متحد از اتهامات وارده تبرئه شد.

رهبر حزب مخالف رادیکال صربستان از متهمان ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در جنگ بالکان در دهه ۱۹۹۰ میلادی بود اما پس از ۱۰ سال بازداشت در زندانی در شهر لاهه، ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ به دلیل ابتلا به سرطان از حضور در جلسات دادگاه معاف شد و برای معالجه به صربستان بازگشت.

وی یکی از متحدان نزدیک اسلوبودان میلوشویچ، رئیس جمهوری صربستان بود و در فاصله سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ در سمت معاون نخست وزیر فعالیت داشت.

آقای ششل پس از اعلام رای دادگاه گفت: «نظر و دیدگاه من درباره دادگاه جنایات جنگی برای یوگسلاوی سابق به عنوان یک دادگاه مخالف صربستان هیچ تغییری نکرده است. زمانی که به آنجا رفتم می دانستم که نمی توانند هیچ یک از اتهامات وارده را ثابت کنند.»

وویسلاو ششل در سال ۲۰۰۳ پس از اینکه در فوریه همان سال از طرف دادگاه جنایات جنگی برای یوگسلاوی سابق به کشتار و پاکسازی قومی کروات ها از صربستان و همچنین دخالت در جنگ های منطقه بالکان غربی متهم شد، داوطلبانه خود را تسلیم دادگاه کرد. محاکمه رهبر رادیکال صربستان در این دادگاه ۴ سال پس از ورود وی به زندان در ۷ نوامبر ۲۰۰۷ شروع شد. آقای ششل در همان زمان تمامی اتهامات وارده را رد کرده بود.

تیومیر اورشکویچ، نخست وزیر کرواسی در واکنش به رای دادگاه گفت: «تصمیم دادگاه شرم آور است؛ من درخواست تجدید نظر از دادستان خواهم کرد. امروز درست در جایی هستم که او در جنایات آن شرکت داشت و هیچ پشیمانی و تنبیهی نیز شامل حالش نشد.»

با وجود اتهامات وارد شده علیه او، حزب رادیکال صربستان به رهبری وویسلاو ششل از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و احتمال پیروزی کاندیداهای این حزب در انتخابات سراسری ماه آوریل نیز بسیار محتمل به نظر می رسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا برای اطلاعاتی درباره یک هکر ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

آمریکا فرزندان رهبر سیاسی صرب‌های بوسنی را تحریم کرد

تنش در بالکان؛ رهبر صرب‌های بوسنی اقتدار و مشروعیت نماینده عالی جامعه بین‌الملل را به چالش کشید