کرنر؛ درگذشت یوهان کرویف اسطوره هلندی فوتبال جهان

کرنر؛ درگذشت یوهان کرویف اسطوره هلندی فوتبال جهان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فوتبال دوستان با گذاشتن شاخه گل در مقابل و درون ورزشگاه نیوکمپ یاد یوهان کرویف اسطوره هلندی فوتبال جهان را گرامی داشتند. کرویف هم بازیکن بزرگی و هم

آگهی

فوتبال دوستان با گذاشتن شاخه گل در مقابل و درون ورزشگاه نیوکمپ یاد یوهان کرویف اسطوره هلندی فوتبال جهان را گرامی داشتند. کرویف هم بازیکن بزرگی و هم مربی تاثیرگذاری بود. خیلی ها او را بنیانگذار فوتبال نوین می دانند.

جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلون گفت: «یوهان برای بارسلون موفقیت، پیروزی و اعتماد به نفس را به یادگار گذاشت. اینها میراث اوست.»

بیش از ۴۰ هزار هوادار در ۲ روز اخیر برای گرامی داشت یوهان به نیوکمپ رفتند.

فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید اظهار داشت: «برخی معتقدند که او تاریخ بارسلون را تغییر داد، ولی من می گویم او تاریخ فوتبال اسپانیا و جهان را تغییر داد.»

پیش از شروع خیلی از دیدارهای دوستانه ملی در آخر هفته گذشته، حاضران در ورزشگاه یک دقیقه به یاد کرویف و به احترام قربانیان عملیات تروریستی بروکسل سکوت کردند.

در برخی از دیدارهای ملی و باشگاهی هم در دقیقه ۱۴ بازی متوقف شد و حاضران در ورزشگاه به احترام یوهان، شماره ۱۴ استثنایی برخاستند.

کارنامه درخشان یوهان #کرویف، بنیانگذار «تیکی تاکا»
AFP pic.twitter.com/nNamowVV2y

— mohsen salehi (@salehi_mohsen) March 24, 2016

بهترینها و بدترینها

انگلستان با نتیجه ۳ بر ۲ از سد میزبان قدرتمندش آلمان گذشت. آلمان تا دقیقه ۶۱ با حساب ۲ بر صفر جلو بودند، ولی در ادامه سه بار دروازه شان باز شد.

FT Germany 2-3 England

Harry Kane got the show on the road.

Jamie Vardy stole it.

Eric Dier won it! #GERENGpic.twitter.com/97XShzpgfx

— BBC Sport (@BBCSport) March 26, 2016

تیم ملی فرانسه هم در آمستردام با نتیجه ۳ بر ۲ حریف سنتی خود هلند را مغلوب کرد. آنتوان گریزمن، الیویه ژیرو و بلیس ماتویدی گلزنان آبی پوشان بودند.

Antoine Griezmann and Olivier Giroud find the net early in Amsterdam for France ahead of #EURO2016 this summer. pic.twitter.com/EFOEbX0lzC

— UEFA EURO 2016 (@UEFAEURO) March 25, 2016

تیم ملی پرتغال هم در خانه نتیجه ای ناامید کننده کسب کرد. قرمزپوشان با حساب ۱ بر صفر مغلوب مهمان خود تیم ملی بلغارستان شدند.

در مسیر یورو ۲۰۱۶؛ نگاهی به گذشته

دو تیم میزبان جام ملتهای اروپای ۲۰۰۸ نمایش ضعیفی داشتند. سوئیس در دو بازی نخست خود برابر جمهوری چک و ترکیه شکست خورد و نخستین تیمی بود که از دور رقابتها حذف شد. اتریش هم با کسب یک تساوی مقابل لهستان و قبول دو شکست برابر کرواسی و آلمان در گروهش سوم شد و مجوز صعود به مرحله بعدی را دریافت نکرد.

پیش بینی نتایج

هفته آینده بازی های باشگاهی از سر گرفته خواهد شد. نتایج سه دیدار مهم از جمله ال کلاسیکو را پیش بینی کردیم. شما هم می توانید پیش بینی ها و نظرات خود را از طریق هشتگ #TheCornerScores برای ما ارسال کنید.

تاتنهام ۳ بر ۱ از سد میزبانش لیورپول خواهد گذشت. بارسلون ۴ بر ۲ رئال مادرید را شکست می دهد و رم هم ۲ بر صفر لاتزیو را مغلوب می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

پایان مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا؛ میلان برد و صعود نکرد، پورتو با گلزنی طارمی به یک هشتم رسید

گالتیه: لیونل مسی فصل آینده در پاری‌سن ژرمن توپ نخواهد زد