نگاهی به نتایج نخستین روز مسابقات جودوی جایزه بزرگ تفلیس

نگاهی به نتایج نخستین روز مسابقات جودوی جایزه بزرگ تفلیس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مونیکا اونگورنو از رومانی مدال طلای وزن منهای ۴۸ کیلوگرم مسابقات جودوی جایزه بزرگ تفلیس را به گردن آویخت. او در دیدار نهایی از سد تاسیانا لیما از

آگهی

مونیکا اونگورنو از رومانی مدال طلای وزن منهای ۴۸ کیلوگرم مسابقات جودوی جایزه بزرگ تفلیس را به گردن آویخت. او در دیدار نهایی از سد تاسیانا لیما از گینه بیسائو گذشت. در این دیدار فشرده و نزدیک، مونیکا در ثانیه های پایانی از غفلت حریفش نهایت استفاده را برد و با کسب امتیاز ایپون پیروزی را از آن خود کرد.

در فینال وزن منهای ۵۲ کیلوگرم، اودت جوفریدا از ایتالیا حریف با تجربه خود جیلی کوهن از اسرائیل را شکست داد. کوهن که ۲ سال پیش مدال طلای این مسابقات را از آن خود کرده بود امسال مقهور هنرنمایی جودوکار ایتالیایی شد.

مدال طلای وزن منهای ۵۷ کیلوگرم از آن رافائلا سیلوآ از برزیل شد. او در دیدار نهایی نورآ جیاوآ از کوزوو را به زانو درآورد. رافائلا در ۱ دقیقه و ۳۲ ثانیه مانده به پایان رقابت، با یک حرکت تماشایی و کسب امتیاز ایپون، مسابقه را به سود خود خاتمه داد.

در بخش مردان و در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم، دیوربک اروزبوف از ازبکستان خوش درخشید. دارنده مدال برنز مسابقات جایزه بزرگ ابوظبی در دیدار نهایی حریف قدر مغول خود آمارتوشین داشداوآ را مغلوب کرد. دیوربک در دقایق پایانی موفق به کسب امتیاز ایپون شد.

وآزها مارگویلاشویلی از گرجستان روی سکوی نخست وزن منهای ۶۶ کیلوگرم ایستاد. او در دیدار نهایی حریف ایتالیایی خود فابیو بازیلی را از پیش رو برداشت. ورزشکار کشور میزبان با کسب یک وازاری پیروز این میدان شد و ورزشگاه را غرق در شادی کرد.

مریم یاناشویلی از گرجستان شگفتی نخستین روز این رقابتها را رقم زد. در جدول بهترینهای جهان در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم، او با ۲ امتیاز در جایگاه صد و شصت و پنجم قرار دارد. با این وجود مریم با انگیزه در روز جمعه نشان داد که می توان آینده ای درخشان داشته باشد. او در این مسابقات پنجم شد.

زیباترین فن روز هم مارگویلاشویلی از گرجستان زد. او با انجام این حرکت زیبا در دور دوم جودکار باتجربه اوکراینی گورگی زانتاریا را از گردونه رقابتها حذف کرد.

پدرو لسوئن، گزارشگر یورونیوز از تفلیس گفت: «مسابقات تفلیس در دهه ۷۰ بهترین مسابقات جهان بود. هنوز هم از آن رقابتها به نیکی یاد می شود. تنها تغییری که حاصل شده حضور زنان در این مسابقات است. گرجستان هنوز هم مهد جودوست و پیروزی در این کشور آسان نیست.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لالا کرامارنکو ۱۷ ساله برنده تورنمنت تجربی بین‌المللی ژیمناستیک ریتمیک

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت