روز سیاه در بروکسل، دست کم ۳۴ نفر در حملات انتحاری کشته شدند

روز سیاه در بروکسل، دست کم ۳۴ نفر در حملات انتحاری کشته شدند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شهر بروکسل روز سه شنبه صحنۀ چندین انفجار انتحاری بود. در نتیجۀ این انفجارها که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته است دست کم ۳۴ نفر کشته شدند. به گزارش

آگهی

شهر بروکسل روز سه شنبه صحنۀ چندین انفجار انتحاری بود. در نتیجۀ این انفجارها که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته است دست کم ۳۴ نفر کشته شدند. به گزارش پلیس این کشور بیش از ۲۰۰ نفر نیز مجروح شده اند که حال بسیاری از آنها وخیم گزارش می شود.

دو انفجار انتحاری نخست در فرودگاه زونتم رخ داده و تصاویر ضبط شده در این فرودگاه سه مرد را نشان می دهد که دو نفر از آنها دستکش سیاه در دست های چپ خود دارند و پلیس احتمال می دهد به منظور مخفی کردن دستگاه کنترل کمربندهای انفجاری خود دست های خود را پوشانده اند.

فرد سومی نیز در این تصاویر دیده می شود که به گفتۀ مقامات بلژیک پس از منفجر نشدن کمربند انفجاری اش اقدام به فرار کرده و پلیس در جستجوی وی است.

انفجار دیگر به فاصلۀ یکساعت و در داخل متروی بروکسل رخ داد که شدت آن بیشتر بوده است. بیشتر کشته شدگان در انفجارهای روز سه شنبۀ بروکسل در انفجار مترو جان خود را از دست داده اند.

به دستور مقامات این کشور فرودگاه بروکسل و دو خط مترو روز چهارشنبه همچنان به روی مسافران بسته خواهد ماند و در سطح شهر نیز بر تعداد نیروهای نظامی افزوده شده است. دولت ضریب امنیتی خود را به درجۀ چهار یعنی بالاترین حد خود ارتقاع داده است.

پلیس بلژیک همزمان عملیات گسترده ای را برای یافتن فرد سوم این انفجارها و افراد مرتبط با این حملات آغاز کرده و آپارتمانی را که این سه نفر از مقابل آن سوار بر تاکسی خود را به فرودگاه رسانده اند با کمک رانندۀ این تاکسی شناسایی و تفتیش کرده است. پادشاه این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرده و از روز سه شنبه به عنوان روز سیاه برای بلژیک نام برده است.

کشورهای بسیاری از جمله فرانسه، آمریکا، ایران، کانادا، سوئیس و واتیکان این انفجارهای تروریستی را محکوم کرده و به مردم بلژیک تسلیت گفته اند.

پلیس فدرال آمریکا نیز از اعزام یک گروه از نیروهای خود به بروکسل خبر داده است. به گفتۀ این نهاد امنیتی آمریکا چند نفر از کشته شدگان و مجروحان در این انفجارها آمریکایی هستند و به همین دلیل اف بی آی مجوز انجام تحقیقات در این زمینه را کسب کرده است. هنوز ملیت قربانیان انفجارهای بروکسل مشخص نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عامل کشتن دو شهروند سوئدی در بروکسل در پی تیراندازی پلیس بلژیک کشته شد

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟

روسیه از انجام «عملیات ضد تروریستی» در داغستان خبر داد