مارکو روبیو از ادامۀ رقابت های انتخابات مقدماتی انصراف داد

مارکو روبیو از ادامۀ رقابت های انتخابات مقدماتی انصراف داد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مارکو روبیو، نامزد جمهوریخواه از ادامۀ رقابت های انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد. وی به هنگام اعلام این خبر در نطق خود پیروزی دونالد

آگهی

مارکو روبیو، نامزد جمهوریخواه از ادامۀ رقابت های انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد. وی به هنگام اعلام این خبر در نطق خود پیروزی دونالد ترامپ، دیگر نامزد جمهوریخواه را در این ایالت تبریک گفت که با واکنش هواداران خود روبرو شد.

سناتور فلوریدا در پاسخ به این واکنش هواداران خود گفت: «ما در یک جمهوری زندگی می کنیم و رای دهندگان آزادانه انتخاب می کنند. باید به این انتخاب احترام زیادی بگذاریم. این پیروزی بزرگی برای او بود و من از این فرصت استفاده می کنم تا از شما برای بودن در اینجا تشکر کنم.»

مارکو روبیو همچنین اعلام کرده است در دور بعدی انتخابات سنای آمریکا از ایالت فلوریدا شرکت نخواهد کرد. وی در این ایالت با ۲۷ درصد آرا در پشت سر دونالد ترامپ قرار گرفته بود که با ۴۵.۷ درصد آرای این ایالت را از آن خود کرد.

دونالد ترامپ علاوه بر ایالت فلوریدا آرای ایالات ایلینویز، میسوری و کارولینای شمالی را نیز از آن خود کرده اما در ایالت اوهایو این رقابت ها را به جان کیسیک واگذار کرده است. در ایالت میسوری نیز رقابت میان وی و تد کروز بسیار تنگاتنگ اعلام می شود و شمارش آرا ادامه دارد.

هیلاری کلینتون نامزد دموکرات نیز توانسته در ایالات فلوریدا، ایلینویز، کارولینای شمالی و اوهایو پیروز این انتخابات شود. در ایالت میسوری نیز رقابت میان برنی ساندرز، دیگر نامزد دموکرات و وزیر سابق دفاع آمریکا بسیار فشرده گزارش می شود.هیلاری کلینتون همچنین انجمن های درون حزبی بیشتری را نسبت به برنی ساندرز، دیگر نامزد دموکرات با خود همراه کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات مقدماتی آمریکا؛ جمهوریخواهان نمی توانند دونالد ترامپ را متوقف کنند

کلینتون گام بلند خود را برای ریاست جمهوری برداشت

ترامپ می گوید داستان جمهوریخواهان را در همه جای دنیا تکرار می کنند