زندگی روزمره پناهجویان در اردوگاه ایدومنی در مرز یونان و مقدونیه

زندگی روزمره پناهجویان در اردوگاه ایدومنی در مرز یونان و مقدونیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خبرنگار یورونیوز به اردوگاه پناهجویان در ایدومنی در یونان رفته و گزارشی از زندگی آنها تهیه کرده است. پناهجویان شب هنگام آتشی به پا می کنند و دور آن

آگهی

خبرنگار یورونیوز به اردوگاه پناهجویان در ایدومنی در یونان رفته و گزارشی از زندگی آنها تهیه کرده است. پناهجویان شب هنگام آتشی به پا می کنند و دور آن حلقه می زنند تا کمی بر سرمای این شب تیره فائق آیند. در گوشه ای غذا توزیع می شود و کودکان هم در آن بین برای سیر کردن شکم های خود در انتظاراند.

آفکه زودیرویلت٬ فعال در امور خیرخواهانه از آمستردام سعی می کند به پناهجویان کمک کند. این زن ۳۷ ساله کار و زندگی خود را رها کرده و به اینجا آمده تا برای این بازماندگان از سفری دور و دراز غذا آماده کند. او می گوید: «نیاز به کمک زیادی داریم و مردم رنج می برند آنها پشت مرز گیر افتاده اند و من می خواهم برای آنها کاری کنم. هوا سرد است و کمی غذای گرم دلچسب.»

سرما دشواری زندگی را برای این مسافران دوچندان کرده است. کودکان چیزی برای بازی ندارند جز بادکنکی که به آن دل خوش کرده اند. دختری جوان با تمام سختی ها ویولنش را از سوریه همسفر خود کرده. عبیر و دخترش هم گربه شان را با خود آورده اند. آنها می خواهند به استکهلم بروند٬ جایی که در آن پسر و برادرشان از سه سال پیش سکونت دارند.

در میانه این چادرها٬ مردی از بسته شدن مرزها می گوید: علی از دمشق به بحث ملحق می شود و به خبرنگار یورونیوز می گوید: « برگردیم به سوریه؟ البته که نه. به ترکیه هم نمی توانیم برگردیم. چه باید بکنیم؟ نمی دانم. شاید بشود آرام از مرزها عبور کرد. اگر بتوانیم که خوب است.»

آپوستولوس استایکوس٬ خبرنگار یورونیوز از مرز یونان و مقدونیه گزارش می دهد: «پناهجویان ممکن است در مرز مقدونیه گیر بیفتند اما برای رسیدن به شمال اروپا به هر آب و آتشی می زنند. با وجود اینکه برخی کشورها برای متوقف کردن آنها دیوارهایی در مرزها کشیده اند بسیاری از پناهجویان می گویند که راه برگشتی ندارند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد

تلاش برای حل اختلافات دیرینه یونان و ترکیه؛ اردوغان در سفر تاریخی به آتن وعده گشایش «دوران جدید» داد