موافقت فیفا با استفاده از بازپخش تصاویر ویدئویی در فوتبال

موافقت فیفا با استفاده از بازپخش تصاویر ویدئویی در فوتبال
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جدید فدراسیون جهانی فوتبال استفاده از فناوری پیشرفته در قضاوت فوتبال را مجاز دانست. جانی اینفانتینو٬ روز شنبه٬ پس از دیدار با کادر قانون گذار

آگهی

رئیس جدید فدراسیون جهانی فوتبال استفاده از فناوری پیشرفته در قضاوت فوتبال را مجاز دانست. جانی اینفانتینو٬ روز شنبه٬ پس از دیدار با کادر قانون گذار فیفا با اشاره به اینکه هواداران و کارشناسان فوتبال مدت ها خواهان این بودند که از بازپخش تصاویر ویدئویی برای جلوگیری از اشتباهات داوری استفاده شود٬ گفت: «تصمیمی تاریخی برای فوتبال گرفتیم. نشان دادیم که به نظرات و بحث های هواداران بازیکنان فوتبال احترام می گذاریم و بر اساس عقل سیلم رفتار می کنیم. به نظر من نباید با فناوری جدید مخالفت کرد هرچند معلوم نیست که حتما مفید و موثر باشد. ما با چالش جدید و جدی روبرو هستیم و باید بسیار هوشیار باشیم و بازی فوتبال را محافظت کنیم.»

بر اساس این تصمیم جدید٬ داوران می توانند در صحنه های مشکوکی مانند گل، کارت قرمز و پنالتی از تصاویر ویدئویی استفاده کنند. این فناوری که به «ویدئوچک» معروف است قرار است نخست و پیش از تصمیم نهایی مقامات فیفا به مدت دو سال در سطوح مختلف به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴؛ دلارهای نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟

کارت آبی در فوتبال حرفه‌ای؛ جیانی اینفانتینو مخالفت کرد

عربستان رسما از پیشنهاد خود برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ رونمایی کرد