ادامه بن بست سیاسی در اسپانیا

ادامه بن بست سیاسی در اسپانیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دومین تلاش حزب سوسیالیست اسپانیا برای تشکیل دولت ائتلافی بدون نتیجه ماند. چرا که پارلمان این کشور، به پدرو سانچز، رهبر حزب سوسیالیست رای اعتماد نداد

آگهی

دومین تلاش حزب سوسیالیست اسپانیا برای تشکیل دولت ائتلافی بدون نتیجه ماند. چرا که پارلمان این کشور، به پدرو سانچز، رهبر حزب سوسیالیست رای اعتماد نداد.

این برای دومین بار در سه روز اخیر است که پارلمان به دولت ائتلافی پیشنهادی از طرف سوسیالیستها رای منفی می دهد. به این ترتیب پارلمان دو ماه دیگر فرصت دارد تا درباره دولت جدید تصمیم بگیرد. با سررسید این مهلت، و در صورت عدم تشکیل دولت، باید تا حدود چهار ماه دیگر انتخابات جدید برگزار شود.

در انتخابات ماه دسامبر، حزب محافظه کار «مردم» به رهبری ماریانو راخوی، نخست وزیر کنونی اسپانیا، بیشترین کرسی را به خود اختصاص داد اما نتوانست در مذاکره با احزاب دیگر، آماده تشکیل دولت ائتلافی بشود. به همین دلیل سوسیالیستها تلاش کردند تا با ائتلاف با حزب سیودادانوس به رهبری آلبرت ریورا بخت خود را برای تشکیل دولت بیازمایند.

پابلو ایگلسیاس، رهبر حزب چپگرای «پودموس» یا «ما می توانیم» که توفیق حزبش شگفتی ساز انتخابات بود و از ائتلاف پیشنهادی حمایت نکرده بود، تصمیم گرفت که صحبتهایش را با شوخی و طنز همراه کند و گفت: «شور و عشق در سیاست اسپانیا موجود می زند.»

ائتلاف پیشنهادی به رای نصف به علاوه یک نمایندگان پارلمان برای تشکیل دولت نیاز دارد. این در حالی است که از ‎۳۵۰ نماینده پارلمان فقط ۱۳۱ نماینده رای مثبت دادند. در تلاش قبلی پدرو سانچز برای دریافت رای اعتماد، ۱۳۰ نماینده رای مثبت داده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

اعتراض کشاورزان اسپانیا؛ دولت به برخی از خواسته‌های آنها تن داد