تورنمنت جودوی دوسلدورف: برتری ورزشکاران اروپایی در دومین روز

تورنمنت جودوی دوسلدورف: برتری ورزشکاران اروپایی در دومین روز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رقابت های جایزه بزرگ جودوی آلمان که پس از تورنمنت های هاوانا و پاریس سومین آوردگاه بزرگ برای قهرمانان این رشته ورزشی محسوب می شود، روز شنبه نیز در

آگهی

رقابت های جایزه بزرگ جودوی آلمان که پس از تورنمنت های هاوانا و پاریس سومین آوردگاه بزرگ برای قهرمانان این رشته ورزشی محسوب می شود، روز شنبه نیز در شهر دوسلدورف پیگیری شد.

گرچه در روز اول این مسابقات ورزشکاران آسیایی مدالهای طلا را درو کردند اما سه مدال از چهار مدال طلای روز دوم نصیب جودوکاران اروپایی شد.

فینال چهار وزن و رده بندی وزن منهای ۸۱ کیلوگرم مردان

در قسمت مردان و در فینال وزن منهای ۸۱ کیلوگرم، یواخیم بوتیو جودوکار بلژیکی که سال گذشته نیز در همین تورنمنت به قهرمانی رسیده بود، موفق شد سیوِن مارِیش حریف آلمانی خود را با امتیاز وازاری شکست دهد و صاحب مدال طلا شود.

در دیدار رده بندی این وزن دومینیک رسِل آلمانی که درمسابقات اوپن صوفیه صاحب گردن آویز نقره شده بود، گئورگی پاپوناشویلی جودوکار گرجستانی را پیش روی خود داشت. جودوکار آلمانی با پشتگرمی و تشویق دائم هموطنانش ابتدا یک امتیاز یوکو را به نام خود ثبت کرد و سپس با یک ایپون مسابقه را به نفع خود خاتمه داد و به مدال برنز رسید.

در فینال وزن منهای ۷۳ کیلوگرم، شوهی اونو جودوکار ژاپنی و دارنده مدال طلای قهرمانی جهان در سال گذشته، روستام اُروژُف حریف آذربایجانی اش را با امتیاز وازاری شکست داد تا از عنوان قهرمانی اش در این تورنمنت دفاع کند.

در قسمت زنان و در فینال وزن منهای ۷۰ کیلوگرم، برنادت گراف جودوکار اتریشی و دارنده مدال طلای مسابقات جایزه بزرگ اولان باتور در سال گذشته، برای کسب نخستین مدال طلای خود در تورنمنت دوسلدورف چیزوریو آرای حریف ژاپنی اش را با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت.

در فینال وزن منهای ۶۳ کیلوگرم، تینا ترِستِنیاک جودوکار اسلونیایی و قهرمان سال گذشته جهان در این رشته ورزشی، مقابل آلیس شِلِسینجر قهرمان دور گذشته این تورنمنت قرار گرفت و موفق شد با امتیاز ایپون وی را شکست دهد.

شگفتی روز

روز دوم تورنومنت دوسلدورف نیز خالی از شگفتی نبود. در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم مردان، آنتوان وَلوا فورتیه جودوکار کانادایی که سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان به مدال برنز دست یافته بود، در نخستین مبارزه خود مقابل پدرو کاستروی کلمبیایی شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

تصویر روز

تصویر منتخب روز دوم مسابقات به فنی اختصاص دارد که روستام اُروژُف جودوکار آذربایجانی در دور مقدماتی مقابل خادباتار نارانخیو حریف مغولی به اجرا گذاشت و ایپون یا امتیاز کامل (ضربه فنی) را که معادل ۱۰۰ امتیاز است برایش به همراه داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانتس بکن بائر، قیصر فوتبال آلمان در ۷۸ سالگی درگذشت

همه‌چیز درباره یورو ۲۰۲۴؛ کدام تیم‌ها بلیط آلمان را در جیب دارند؟

نخستین تجربه خارجی ماشین گلزنی تاتنهام؛ هری کین به بایرن مونیخ پیوست