نیکولا سارکوزی بازجویی شد

نیکولا سارکوزی بازجویی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه روز سه شنبه در ارتباط با پروندۀ معروف به «بیگملیون» در مقابل قضات دادگاه حاضر شد و به سوالهای آنها پاسخ داد

آگهی

نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه روز سه شنبه در ارتباط با پروندۀ معروف به «بیگملیون» در مقابل قضات دادگاه حاضر شد و به سوالهای آنها پاسخ داد.

رئیس جمهوری پیشین فرانسه متهم است که در کارزار خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ فراتر از سقف مالی تعیین شده برای تبلیغات خود هزینه کرده است. تامین غیرقانونی بودجۀ کارزار انتخاباتی و امضای صورتحساب های جعلی از دیگر اتهاماتی است که در این پرونده متوجه آقای سارکوزی است.

نیکلا سارکوزی پس از ۱۰ ساعت بازجویی آزاد شده است. علاوه بر رئیس جمهوری سابق فرانسه، نام ۱۳ نفر دیگر نیز در ارتباط با این تحقیقات به چشم می خورد که از آن جمله می توان به ژان فرانسوآ کوپه، رئیس سابق حزب پیشین «او ام پ» اشاره کرد.

مسئولان موسسۀ بیگملیون که برنامه های تبلیغاتی نیکولا سارکوزی را در سال ۲۰۱۲ به عهده داشتند در بازجویی های خود تاکید کرده اند که رئیس جمهوری سابق فرانسه اطلاعی از وجود رسیدهای جعلی نداشته و به عنوان کاندیدای این کارزار انتخاباتی تنها امضا کنندۀ این صورتحساب ها بوده است.

رئیس حزب جمهوریخواهان فرانسه علاوه بر پروندۀ بیگملیون با اتهاماتی نظیر فساد مالی، استفاده از نفوذ خود در شنود غیرقانونی و نقض اعتماد در چند پروندۀ قضایی دیگر روبروست.

وی پیش از این و در پروندۀ موسوم به بتانکور از اتهام دریافت پول غیرقانونی از لیلیان بتانکور، صاحب شرکت تولید کنندۀ لوازم آرایشی لورآل در کارزار انتخاباتی ۲۰۰۷ تبرئه شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سخنان جنجالی سارکوزی در امارات: دموکراسی رهبری را نابود می‌کند

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

ده ماه حبس برای مادری که فرزندانش را در خانه تنها گذاشت تا به جشن تولد برود