چیدمان هنری «آی وی وی» در دفاع از پناهجویان

چیدمان هنری «آی وی وی» در دفاع از پناهجویان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک قایق بادی که توسط پناهجویان برای رسیدن به اروپا مورد استفاده واقع شده است به چیدمان هنری «آی وی وی» در برلین اضافه شد. در این چیدمان هزاران جلیقه

آگهی

یک قایق بادی که توسط پناهجویان برای رسیدن به اروپا مورد استفاده واقع شده است به چیدمان هنری «آی وی وی» در برلین اضافه شد. در این چیدمان هزاران جلیقه نجات نیز به نمایش گذاشته شده است.

این قایق لاستیکی و جلیقه های نجاتی که توسط پناهجویان بر روی سواحل یونان رها شده بودند، به ستونهای نمای بیرون سالن کنسرت شائوسپیلهاوس برلین وصل شده اند. در حالی که شهر برلین سرگرم برگزاری جشنواره بین المللی فیلم خود است، این چیدمان هنری تلاش می کند تا توجه ساکنان برلین و بازدیدکنندگان را به بحران پناهجویان جلب کند و در این مورد اطلاع رسانی کند.

این چیدمان هنری معاصر اثر آی وی وی، هنرمند و مدافع آزادی بیان است. این چیدمان در چارچوب یک پروژه یادبود برپا شده است. آی وی وی این پروژه را در گرامیداشت پناهجویانی که در راه اروپا غرق شده اند، برگزار کرده است.

آی وی وی در این چیدمان از نزدیک به ۱۴ هزار جلیقه نجات دور انداخته شده توسط پناهجویان استفاده کرده است. مقامات یونانی در جزیره لسبوس یونان این جلیقه ها را به آی وی وی دادند. علاوه بر قایق، دست نوشته ای نیز در این چیدمان به چشم می خورد که بر روی آن نوشته شده است : “عبور امن”.

مجموعه عکس ها:

Berlin: Ai Weiwei
آی وی وی هفته گذشته اقدام اعتراض آمیز دیگری را در مخالفت با نحوه برخورد اتحادیه اروپا با بحران پناهجویان انجام داده بود. او مجسمه های موسوم به «برجهای فلکی» (Zodiac Heads) خود را به پراگ، پایتخت جمهوری چک منتقل کرد. در آنجا او این مجسمه های سه متری را در پوششهایی پنهان کرد. هدف او از این کار برجسته سازی مخمصه ای که پناهجویان در آن گرفتار شده اند، عنوان شده است.

آی وی وی هنرمند معترض اهل چین است که در ماههای اخیر به یکی از منتقدان سرسخت نحوه برخورد اتحادیه اروپا با بحران پناهجویان تبدیل شده است.

دو هفته پیش انتشار عکسی از این هنرمند ۵۸ ساله در وضعیتی همچون حالت آیلان کردی بر روی ساحل خبرساز شده بود. آیلان کردی کودک سه ساله ای بود که در نزدیکی سواحل ترکیه جان باخت و عکس جسد او که به ساحل رسیده بود در سراسر دنیا منتشر شد.

پیش از این بنکسی، هنرمند بریتانیایی نیز در اعتراض به رفتار پلیس فرانسه با پناهجویان اثری در برابر سفارت فرانسه در لندن خلق کرده بود.

To remind us of the rescue we aren't providing,aiww</a> poses as <a href="https://twitter.com/hashtag/drowned?src=hash">#drowned</a> refugee toddler. <a href="https://t.co/ZsnOLDPWPg">https://t.co/ZsnOLDPWPg</a> <a href="https://twitter.com/hrw">hrwpic.twitter.com/6XBX1dTVar

— Adriaan Hofstra © (@adhofstra) Ιανουάριος 31, 2016

ویدئویی از برلین:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اثر جدید بنکسی در اعتراض به رفتار پلیس فرانسه

دولت آلمان «اظهارات یهودستیزانه» در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم برلین را بررسی می‌کند

نرگس کلهر در گفت‌وگو با یورونیوز: راه رفته پس از جنبش مهسا قابل برگشت نیست