اسکی آلپاین؛ از قهرمانی نوروتر در ژاپن تا لغو مسابقات زنان در سوییس

اسکی آلپاین؛ از قهرمانی نوروتر در ژاپن تا لغو مسابقات زنان در سوییس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قهرمانی فلیکس نوروتردر ژاپن جام جهانی اسکی آلپاین روز یکشنبه در پیست یوزاوا نائبای ژاپن و با رقابت اسکی بازان مرد در ماده مارپیچ کوچک ادامه یافت و طی

آگهی

قهرمانی فلیکس نوروتردر ژاپن

جام جهانی اسکی آلپاین روز یکشنبه در پیست یوزاوا نائبای ژاپن و با رقابت اسکی بازان مرد در ماده مارپیچ کوچک ادامه یافت و طی آن فلیکس نوروتر، نخستین عنوان این فصل خود را به دست آورد. این اسکی باز آلمانی با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۵۰ ثانیه و ۹۳ صدم ثانیه زودتر از آندره میهرر از خط پایان گذشت و به رده ششم جدول عمومی رده بندی صعود کرد.
آندره میهرر سوئدی با تنها پنج صدم ثانیه اختلاف به عنوان نفر دوم روی سکو رفت و این در حالی بود که مارکو شوارتز اتریشی با ۲۴ صدم ثانیه اختلاف، به مقام سومی رضایت داد.
مارسل هیرشر، پیشتاز کلی جدول رده بندی موفق نشد مسابقه روز یکشنبه را تا انتها ادامه دهد و در همان دور اول از پیست خارج شد. با این حال این اسکی باز اتریشی همچنان با ۸۸ امتیاز اختلاف نسبت به هنریک کریستوفرسن نروژی در صدر جدول عمومی رده بندی قرار دارد. این در حالیست که کریستوفرسن در ماده اسلالوم (بعد از هشت مرحله از مجموع ده مرحله) بالاتر از هیرشر پیشتاز جدول است.

نگاهی به پیست شمونی در فرانسه

بعد از چهار سال انتظار، بالاخره اسکی بازان فرصت دارند تا در اسکی ترکیبی و سرعت در پیست شمونی با یکدیگر رقابت کنند.
در مورد ویژگی های منحصر به فرد این پیست، فرانک پیکار کارشناس برنامه بیشتر توضیح می دهد: «شمونی، مثل بقیه پیست ها نیست برای اینکه با یک شیب نرم تقریبا آسان شروع می کنید و بعد به دشتی بزرگ می رسید و لاجرم باید از پریدن واهمه ای نداشته باشید. هنوز هم ویژگی خاص این پیست را بخوبی به یاد دارم. همه تغییرات فوق العاده ناگهانی هستند. بعد یک مرحله تکنیکی خیلی دشوار را باید بگذرانید که پر از پیچ در دامنه است، پیچ هایی با دید محدود که بلافاصله بعد از آنها باید پرید. پرش در محور شیب که البته خطرناک نیستند ولی بی نهایت هیجان برانگیزند. در انتهای پیست هم یک مسیر مسطح دشوار با یکرسی سربالایی های کوتاه، منتظر اسکی بازان است. در این قسمت است که تفاوت های زمانی بین اسکی بازان خودش را نشان می دهد. قدرت جادویی پیست «دِ اوش» اینجاست که نمود پیدا می کند.»

لغو مسابقه به علت بارش برف

بارش شدید برف در پیست «کرانز مونتانا» ی سوییس موجب لغو مسابقه سرعت زنان در روز یکشنبه شد. بنابراین جنگ صدرنشینی بین لیندسی وون، لارا گوت و ویکتوریا ربنزبورگ را باید هفته آینده در ماده سرعت در پیست «لَ توئیل» ایتالیا دنبال کرد.
مسئولان پیست «کرانز مونتانا» به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش شدید برف ابتدا رقابت اسکی بازان زن در ماده سرعت را دو ساعت به تاخیر انداختند و سپس برای ایمنی ورزشکاران تصمیم به لغو آن گرفتند.
طبق تقویم رقابتها ابتدا قرار بود این مسابقه در ماده ترکیبی روز شنبه برگزار شود که به روز یکشنبه و ماده سرعت تغییر شکل داد. اما بارش بیش از یک متر برف طی شنبه شب، عملا امکان برگزاری مسابقه در روز یکشنبه را نیز از بین برد تا جدال صدرنشینی بین لیندسی وون، لارا گوت و ویکتوریا ربنزبورگ هم به هفته آینده موکول شود.
وون آمریکایی فعلا با ۱۰۶۰ امتیاز صدرنشین است و گوت و ربنزبورگ به ترتیب با ۹۷۳ و ۸۲۰ امتیاز در تعقیب او هستند.

رقابتهای کرانز مونتانا در سال ۱۹۸۷

به سال ۱۹۸۷ برگردیم و مسابقات قهرمانی جهان در «کرانز مونتانا». سوییسی های میزبان از ده عنوان موجود هشت عنوان را از آن خود کردند.
بدون شک سوییسی ها این افتخار خود را مدیون درخشش پیرمین زوربریگن هستند. این قهرمان المپیک در آن مسابقات با کسب دو مدال طلا و دو مدال نقره، شگفتی بزرگی آفرید. ماریا والیزر هم در اسکی سرعت و سوپر-جی اول شد و در نهایت این اریکا هِس بود که در مارپیچ و ترکیبی افتخارات سوییسی ها را تکمیل کرد. او که ۲۵ سال بیشتر نداشت بعد از کسب ۳۱ عنوان در جام جهانی اعلام بازنشستگی کرد هر چند شانس زیادی برای طلای المپیک داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها