دو نامزد جمهوریخواه از رقابت های مقدماتی انصراف دادند

دو نامزد جمهوریخواه از رقابت های مقدماتی انصراف دادند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک روز پس از انتخابات مقدماتی در ایالت نیوهمپشایر آمریکا که به پیروزی دونالد ترامپ و برنی ساندرز منجر شد، دو تن از نامزدهای جمهوریخواهان برای

آگهی

یک روز پس از انتخابات مقدماتی در ایالت نیوهمپشایر آمریکا که به پیروزی دونالد ترامپ و برنی ساندرز منجر شد، دو تن از نامزدهای جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری انصراف خود را از این رقابت ها اعلام کردند.

کریس کریستی و کارلی فیورینا که در انتخابات نیوهمپشایر به ترتیب در جایگاه ششم و هفتم جمهوریخواهان قرار گرفتند از این پس در انتخابات مقدماتی این حزب حضور نخواهند داشت. به این ترتیب در جبهۀ جمهوریخواهان هفت نامزد رقابت ها را ادامه می دهند.

پیروزی برنی ساندرز، نامزد سوسیالیست با فاصلۀ بسیار از هیلاری کلینتون و برتری دونالد ترامپ نسبت به دیگر نامزدهای جمهوریخواه از نگاه تحلیلگران نتیجه ایست که به این دو امکان می دهد این رقابت ها را با اطمینان بیشتری ادامه بدهند.

دونالد ترامپ میلیارد پس از پیروزی در نیوهمپشایر گفته است پیام او از پیام دیگر نامزدهای جمهوریخواه بهتر به گوش مردم رسیده است و برنی ساندرز سوسیالیست نیز با این پیروزی هواداران خود را به تغییرات اساسی در سیستم اقتصادی و اجتماعی کشور که وعده می دهد، بیشتر امیدوار کرده است.

یک شهروند اهل واشنگتن می گوید: «تصور اینکه یکی از این دو رئیس جمهور آمریکا بشود آدم را می ترساند. یکی از این دو یک نادان عوام فریب است و آن یکی سوسیالیستی است که کوچکترین چیزی در مورد امور مالی را نمی فهمد. هر دوی آنها گزینه های خطرناک و ترسناکی هستند.»

یک شهروند اهل پنسیلوانیا نیز معتقد است این انتخابات نشان می دهد که آمریکایی ها از موقعیت کنونی سیاسی بسیار ناخرسند هستند و به همین دلیل آماده اند هر جایگزینی را برای تغییر این وضعیت بپذیرند حتی اگر این امر برخلاف منافع آنها باشد.

انتخابات بعدی قرار است طی دو نوبت در روزهای بیستم و بیست و هفتم فوریه در ایالت های نوادا و کارولینای جنوبی برگزار می شود.

کمک مالی نزدیک به پنج و نیم میلیون دلار از سوی هواداران برنی ساندرز به کارزار انتخاباتی وی تنها در فاصلۀ هجده ساعت بعد از پیروزی سناتور ورمونت، نمی تواند خبر خوشی برای هیلاری کلینتون باشد. اگرچه وی به هوادارن خود وعده پیروزی در ایالت های بعدی را داده است.

در مقابل، دونالد ترامپ نیز که با نزدیک به ۲۰ امتیاز در نظرسنجی ها از تد کروز و دیگر نامزدهای جمهورخواه پیشتاز است معتقد است در این دو ایالت پیروز خواهد شد. وی در گفت و گو با شبکۀ ای بی سی از اینکه تنها هفت ماه است به یک سیاستمدار تبدیل شده اما روز به روز بیشتر در قالب این نقش جدید احساس راحتی می کند، سخن گفته است.

با اینحال ورود احتمالی مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک به عنوان نامزد مستقل به این رقابت ها می تواند در میانۀ راه مسیر انتخابات را در جبهۀ جمهوریخواهان تغییر بدهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: بزرگ ترین رئيس جمهور اشتغالزا خواهم بود که خدا آفریده است

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟