چهارده ایرانی در عملیات حلب کشته شدند

چهارده ایرانی در عملیات حلب کشته شدند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش رسانه‌های ایران، از زمان آغاز عملیات جدید ارتش سوریه و متحدانش برای بازپسگیری شمال حلب از مخالفان، چهارده نظامی و شبه نظامی ایرانی کشته شده اند.

محسن قاجاریان، فرمانده تیپ زرهی یک سپاه پاسداران امام رضای شهر نیشابور، بلندپایه‌ترین قربانی ایرانی این درگیری‌ها بوده است.

ارتش سوریه و متحدانش در روزهای گذشته پیروزی‌های قابل توجهی در حومه حلب کسب کرده اند. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، المیادین و رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران ایران، این نیروها پس از شکست محاصره چهارساله دو شهرک عمدتا شیعه نشین نبل و الزهرا، وارد آن‌ها شده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، پیشروی‌های روزهای گذشته ارتش سوریه را مهمترین دستاورد نیروهای مسلح این کشور از سال ۲۰۱۲، توصیف کرده است.

در ماه‌های گذشته و به ویژه پس از ورود روسیه به میدان جنگ در سوریه در ماه سپتامبر گذشته، دهها تن از نظامیان و شبه نظامیان ایرانی در سوریه کشته شده اند. بسیاری از آن‌ها از کادرهای بلندپایه سپاه پاسداران بودند.

تهران نیروهای مسلح ایرانی، افغان و پاکستانی حاضر در سوریه – که با مخالفان دولت این کشور می جنگند- را با عنوان کلی «مدافعان حرم» توصیف می کند.

همزمان، با پیشروی‌های ارتش سوریه، وزارت دفاع روسیه نیز خبر کشته شدن یک «مستشار نظامی» این کشور در سوریه را تایید کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است