آغاز دادگاه شکایت قطر از رئیس سابق فدراسیون فوتبال آلمان

آغاز دادگاه شکایت قطر از رئیس سابق فدراسیون فوتبال آلمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی شکایت فدراسیون فوتبال قطر از رئیس سابق فدراسیون فوتبال آلمان به دلیل اظهارات جنجالی اش نسبت به نقش مخرب قطر در فوتبال جهانی، مراحل رسیدگی به

آگهی

در پی شکایت فدراسیون فوتبال قطر از رئیس سابق فدراسیون فوتبال آلمان به دلیل اظهارات جنجالی اش نسبت به نقش مخرب قطر در فوتبال جهانی، مراحل رسیدگی به پرونده این شکایت روز سه شنبه در دادگاه منطقه ای شهر دوسلدورف آغاز شد.

تئو تسوانسیگر که پیشتر عضو کمیته اجرایی فیفا نیز بود، سال ۲۰۱۵ در گفتگو با یک نشریه آلمانی، قطر را به عنوان سرطان برای فوتبال جهان قلمداد کرده بود.

وکیل طرف قطری در شروع مراحل دادرسی تاکید کرد دادگاه باید در خصوص افترا آمیز بودن این سخنان رای خود را صادر کند.

تئو تسوانسیگر رئیس سابق فدراسیون فوتبال آلمان می گوید: «چیزی نسبت به گذشته تغییر نکرده است زیرا آزادی عقیده و بیان، اصلی تضمین شده در قانون اساسی آلمان است که اهمیت زیادی در کشور ما دارد و من نیز با آن بزرگ شده ام. بدون آن دموکراسی معنی ندارد. باید در شرایطی که شاهدش هستیم امکان نقد وجود داشته باشد. کاری که من در طول سه سال سعی کردم آنرا انجام دهم تا وضعیت بهتر شود.»

تسوانسیگر همچنین مدعی است سخنان او در اشاره مستقیم به فدراسیون فوتبال قطر ایراد نشده بلکه مسئله واگذاری حق میزبانی جام جهانی به این کشور را زیر سوال برده است.

حکم دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده قرار است روز نوزدهم آوریل اعلام شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴؛ دلارهای نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟

کارت آبی در فوتبال حرفه‌ای؛ جیانی اینفانتینو مخالفت کرد

عربستان رسما از پیشنهاد خود برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ رونمایی کرد