هشدار سازمان ملل نسبت به تبعات خشکسالی در اتیوپی

هشدار سازمان ملل نسبت به تبعات خشکسالی در اتیوپی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در گزارشی نسبت به توقف ارسال کمک های بشردوستانه به قحطی زدگان اتیوپی ظرف ماه های آینده هشدار داد. بر اساس این گزارش

آگهی

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در گزارشی نسبت به توقف ارسال کمک های بشردوستانه به قحطی زدگان اتیوپی ظرف ماه های آینده هشدار داد.

بر اساس این گزارش میلیون ها نفر در این کشور از قحطی و کمبود مواد غذایی رنج می برند و تبعات ناشی از خشکسالی بی سابقه که متاثر از پدیده النینو است، شمار گرسنگان در غرب آفریقا را به طرز قابل ملاحظه ای افزایش داده است.

جان گرام، مدیر شاخه اتیوپیِ سازمان نجات کودکان می گوید: «این بدترین پاسخ جامعه بین المللی به یک بحران است که من تاکنون دیده ام. بسیاری دیگر از بحران های غالب از جمله بحران سوریه و نیز بحران مهاجران توجهات زیادی را به خود جلب کرده اند اما به رغم اینکه این بار در اتیوپی شمار بسیار بیشتری از مردم حتی نسبت به سال ۱۹۸۴ میلادی درگیر تبعات قحطی و خشکسالی هستند، شاهد هیچگونه توجهی به این کشور نیستیم.»

در گزارش سازمان ملل آمده است دست کم نزدیک به یازده میلیون نفر در اتیوپی در حال حاضر به کمک های بشردوستانه محتاج اند و این تعداد در ماه های آینده دوبرابر خواهد شد.

بیش از هشتاد هزار اتیوپیایی سال گذشته برای فرار از مناطق قحطی زده با عبور از خلیج عدن خود را به کشور یمن رساندند که خود درگیر جنگ های شدید داخلی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برگزاری جشن «آشندا» در اتیوپی پس از دو سال درگیری‌ خونین

عقب‌نشینی سواحل ترکمنستان؛ آیا زنگ خطر برای کشورهای حاشیه دریای خزر به صدا درآمده است؟

کشف حکاکی‌های سنگی عصر باستان در پی خشکسالی و افت سطح آب رودخانه در آمازون