لغو توقیف دارایی های پنج مقام دولت پیشین اوکراین

لغو توقیف دارایی های پنج مقام دولت پیشین اوکراین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا با غیرموجه خواندن توقیف اموال و دارایی های پنج مقام سابق دولت اوکراین از جمله میکولا آزارف و سرگئی آربوزف دو تن از نخست

آگهی

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا با غیرموجه خواندن توقیف اموال و دارایی های پنج مقام سابق دولت اوکراین از جمله میکولا آزارف و سرگئی آربوزف دو تن از نخست وزیران سابق این کشور، تحریم بر ضد آنها را لغو کرد. این حکم نمادین در حالی صادر می شود که تحریم بر ضد افراد یاد شده از سال ۲۰۱۴ و به مدت یکسال توسط شورای اروپا وضع شده بود.

دادگاه اتحادیه اروپا همچنین در حکم خود تصمیم شورای اروپا برای وضع این تحریم ها را که تنها بر اساس نامه دادستان کل اوکراین صورت گرفته، مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد این نامه فاقد موارد اتهامی مشخص و نیز مستندات لازم بوده است.

در نامه دادستان کل اوکراین اختلاس مبالغ هنگفت از دارایی های عمومی و انتقال غیر قانونی این دارایی ها به خارج از اوکراین نتیجه تحقیقات قضایی بدوی بر ضد پنج متهم این پرونده اعلام شده بود.

سرهی هورباتیوک رئیس اداره تحقیقات ویژه در دفتر دادستان کل اوکراین می گوید: «ما در طول سال جاری بیش از هفتاد نامه حاوی اطلاعات لازم در خصوص این فرایند تحقیق به نهاد های اروپایی ارسال کردیم تا آنها برای بسط تحریم ها تصمیم لازم را اتخاد کنند.»

در پی انتشار این نامه وزاری بیست و هشت کشور اتحادیه اروپا به توقیف دارایی های پنج فرد مورد حمایت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور پیشین اوکراین رای دادند. در میان این افراد همچنین نام فرزند میکولا آزارف و نیز اداوارد استاویستکی وزیر سابق انرژی اوکراین به چشم می خورد. گفتنی است تنها فرزند آزارف از اتهامات تبرئه شده و تحریم های چهار متهم دیگر سال گذشته برای یک دوره یکساله تمدید شد.

میخائیلو ایلیاشف کارشناس حقوقی در اوکراین معتقد است: «این برای اوکراین یک نشانه است. اگر این کشور در تحقیق روی پرونده مظنونین اهمال ورزد، دیر یا زود تمامی مجازات ها برداشته خواهد شد.»

پنج فردی که در نامه دادستانی کل اوکراین از آنها به عنوان مفسدان اقتصادی نام برده شده همگی از نزدیکان ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور پیشین اوکراین بودند که به گزارش رسانه های اوکراین پس از انقلاب موسوم به «میدان» از این کشور گریختند. گفته می شود به جز ادوارد استاویتسکی که ساکن اسرائیل است مابقی در روسیه زندگی می کنند و برای دور زدن تحریم ها با گذرنامه روسی و با نامی جعلی تردد می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راه دشوار اتحادیه اروپا برای تبدیل شدن به زرادخانه اوکراین

تهدید آخرالزمانی روسیه در جنگ احتمالی با ناتو: پچ‌پچ کردن‌های غرب بی‌نهایت خطرناک است

سومین راننده کامیون اوکراینی در پی مسدود شدن گذرگاه‌های مرزی با لهستان درگذشت