اتریش برای سال جدید سقف پذیرش پناهجو تعیین کرد

اتریش برای سال جدید سقف پذیرش پناهجو تعیین کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از آنکه اتریش اعلام کرد مرزهای خود را مسدود می کند، دولت محافظه کار این کشور روز چهارشنبه از تعیین سقف مشخص برای پذیرش سالانۀ پناهجو خبر داد

آگهی

پس از آنکه اتریش اعلام کرد مرزهای خود را مسدود می کند، دولت محافظه کار این کشور روز چهارشنبه از تعیین سقف مشخص برای پذیرش سالانۀ پناهجو خبر داد. مقامات این کشور می گویند در سال جدید ۳۷ هزار و ۵۰۰ مهاجر را می پذیرند و بالاتر از این رقم پناهجویان را بدون بررسی پروندۀ آنها به کشورهایشان برمی گردانند.

کمیسیون اروپا با انتقاد از این تصمیم دولت اتریش می گوید تعیین سهم پناهجو و بستن مرزها اثر دومینووار به روی دیگر کشورهای این اتحادیه می گذارد.

مقامات بایرن نیز با توجه به این تصمیم وین، از دولت آلمان می خواهند سقف مهاجران برای آلمان را به ۲۰۰ هزار پناهجو کاهش دهد. پذیرش بیش از یک میلیون پناهجو توسط دولت آنگلا مرکل در سال ۲۰۱۵ انتقادهای زیادی را در این کشور برانگیخته است.

بحران پناهجویان در اروپا از جمله موضوعاتی است که در نشست داووس در سوییس در دستور کار سران کشورها قرار گرفته است. سیگمار گابریل، معاون صدر اعظم آلمان بستن مرزها توسط کشورهای مختلف را آغازگر یک فاجعه اقتصادی می داند و می گوید: « تعداد مشاغلی را که بازگشت به مرزهای بسته از بین خواهد برد خیلی آسان می توانیم محاسبه کنیم اما اتریش از اتحادیۀ اروپا کمک خواسته است و این درخواست کمک قابل توجیه است.»

کرواسی و صربستان نیز از بستن مرزهای خود به روی تمام مهاجران خبر داده و اعلام کرده اند از این پس تنها به مهاجرانی که قصد داشته باشند در آلمان و اتریش تقاضای پناهجویی کنند اجازۀ عبور از مرزهای خود را می دهد.

یونان به تصمیم اتریش و برخی دیگر از کشورها از جمله مقدونیه برای بستن مرزهایشان اعتراض کرده است. مقامات این کشور می گویند مرزهای این کشورها زنجیره وار به هم متصل شده و اگر همه کشورها مرزهایشان را برای جلوگیری از ورود پناهجویان مسدود کنند صدها هزار مهاجری که از یونان سفر خود به سمت اروپا را آغاز می کنند در این کشور می مانند و یونان توانایی مقابله با این مهاجران را ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توصیه صندوق بین المللی پول به اروپا برای تسهیل کاریابی مهاجران

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد