کارلوس گون: رنو تقلب نکرده است

کارلوس گون: رنو تقلب نکرده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایزابل کومار خبرنگار یورونیوز در حاشیه اجلاس سالانه داووس در سوئیس با کارلوس گون مدیرعامل شرکت خودروسازی رنو گفت وگو کرده است: یورونیوز: کارلوس گون

آگهی

ایزابل کومار خبرنگار یورونیوز در حاشیه اجلاس سالانه داووس در سوئیس با کارلوس گون مدیرعامل شرکت خودروسازی رنو گفت وگو کرده است:

یورونیوز: کارلوس گون کمی درباره آخرین تحولات جهان فناوری در صنعت اتومبیل سازی برایمان بگوید.

کارلوس گون: صنعت خودور در آینده نزدیک تحت تاثیر سه جریان غالب خواهد بود؛ نخست خودروهای الکتریکی و پیل سوختی که با هدف کاهش گازهای گلخانه ای تولید می شود. دوم خودروهای خودگردان است. خودروهایی که به شما امکان می دهد هرگاه مایل بودید در امنیت کامل و با خیال راحت از سیستم بی راننده یا خودران آن استفاده کنید. و سومین جریان٬ جریان دسترسی تمام یا connectivity است. این فناوری به شما امکان می دهد که از همه امکانات دفتر کار یا خانه تان در خودروی خود نیز استفاده کنید.

یورونیوز: این تحولات تا چه اندازه به نظر شما مهم هستند؟

کارلوس گون: اهمیت و جذابیت آنها در این است که مردم را بیش از پیش به خرید خودور تشویق می کند. در بسیاری از کشورها، علاقه جوانان به خودرو کاهش یافته است. اما وقتی خودرو مثل تلفن موبایل به جهان مجازی متصل شود جوانان را نیز جلب خواهد کرد. این فناوریها به ویژه سیستم خودروهای خودگردان برای افراد مسن که توانایی رانندگی را از دست داده اند نیز مفید خواهد بود و به آنها این امکان را می دهد که بار دیگر استقلال جابجایی خود را باز یابند. در واقع با این فناوریها رانندگی مطبوع تر می شود. اینها همه دلایلی ست که این فناوریها را جذاب می کند.

یورونیوز: آیا این فناوری و روبات های جدید موجب می شود که از تعداد مشاغل در این صنعت کاسته شود؟

کارلوس گون: صادقانه بگویم که در حال حاضر قضاوت در این زمینه آسان نیست. گسترش استفاده از روباتها و اتوماتیک کردن خیلی چیزها ضرورتا به این معنی نیست که مشاغل زیادی از بین خواهد رفت. برخی شغل ها از بین می رود اما مشاغل جدیدی هم ایجاد می شود. این اتفاقی است که در سال های اخیر رخ داده و نتیجه آن هم رشد قابل توجهی بوده است، اما پیش بینی آینده ساده نیست. در کل بر این بارو هستم که این تحولات به رشد اقتصادی در صنعت خودرو کمک می کند هر چند پیش بینی پیامد آن در ۵ یا ۱۰ سال آینده سخت است.

یورونیوز: شرکت رنو ۱۵ هزار خودرو را جهت بازبینی سیستم فیلتر موتور آنها به کارخانه بازگردانده است. شما چقدر نگران پیامدهای این اتفاق هستید؟

کارلوس گون: سخنان نادقیق زیادی درباره سیستم فیلتری که برای کاهش سطح آلایندگی استفاده می شود بیان شده است. اجازه بدهید کمی در این مورد توضیح بدهم. اینجا و آنجا گفته شده است که این سیستم تقلبی بیش نیست. این حرف در مورد شرکت رنو به هیچ وجه درست نیست. دولت فرانسه هم اعلام کرد که تخلف و تقلبی در این مورد صورت نگرفته است. پس نباید مسایل را با هم قاطی کرد. نکته دوم اینکه صنعت خودروسازی قواعد و قوانین مشخصی دارد. استانداردهای دقیقی هم برای هر نوع وسیله نقلیه تعریف شده است. حالا سئوال این است آیا تمام خودروهای رنو مطابق استانداردهای تعریف شده تولید شده اند یا خیر؟ اگر در برخی موارد استاندار یا قوانینی تعریف نشده باشد چه؟ اینجاست که مساله بحث برانگیز می شود. چرا که وقتی قانونی نباشد تخطی از قانون را نمی توان تعریف کرد. به همین دلیل هم بود که ما از اتحادیه اروپا خواستیم استاندارها و قوانین را با توجه به نیازهای مصرف کنندگان تعریف کند تا بالاخره معلوم شود ما خلاف قانون عمل کرده ایم یا خیر.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجمع جهانی اقتصاد: چهارمین انقلاب صنعتی

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد