ادعای کرۀ شمالی بمب افکن های آمریکا را بر فراز کرۀ جنوبی به پرواز درآورد

ادعای کرۀ شمالی بمب افکن های آمریکا را بر فراز کرۀ جنوبی به پرواز درآورد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در ادامۀ واکنش ها به آزمایش یک بمب اتمی توسط کرۀ شمالی، آمریکا بمب افکن بی ۵۲ خود را بر فراز آسمان کرۀ جنوبی به پرواز درآورد. اگر چه مقامات این کشور

آگهی

در ادامۀ واکنش ها به آزمایش یک بمب اتمی توسط کرۀ شمالی، آمریکا بمب افکن بی ۵۲ خود را بر فراز آسمان کرۀ جنوبی به پرواز درآورد. اگر چه مقامات این کشور می گویند هنوز شواهد قطعی در مورد آزمایش این بمب هیدروژنی توسط کرۀ شمالی به دست نیاورده اند اما در برابر هرگونه تهدید این کشور از کرۀ جنوبی به عنوان متحد خود در منطقه دفاع خواهند کرد.

کیم مین سئوک، سخنگوی وزارت دفاع کرۀ جنوبی در این باره گفت: «استقرار تجهیزات استراتژیک آمریکا [برای ما] جنبۀ حیاتی دارد. کرۀ شمالی یک آزمایش هسته ای انجام داده و این آزمایش هسته ای به معنای آن است که این کشور می خواهد خود را به سلاح های اتمی مجهز کند.»

مقامات کرۀ شمالی صبح پنجشنبۀ گذشته اعلام کردند یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده اند. اعلام این خبر با واکنش های مختلفی از سوی کشورهای جهان و همچنین شورای امنیت روبرو شده است.

فدریکو موگرینی، مسئول سیاست خارجی اروپا آزمایش این بمب هیدروژنی را زیر پا گذاشتن تعهدات بین المللی از سوی این کشور دانسته و شورای امنیت نیز ضمن تشکیل یک نشست اضطراری از تصمیم خود برای صدور یک قطعنامه در این رابطه خبر داده است. شورای امنیت سازمان ملل این اقدام کرۀ شمالی را محکوم کرده و آن را «تهدید آشکار صلح و امنیت جهانی» خوانده است.

چنانچه ادعای کرۀ شمالی در مورد آزمایش این بمب هیدروژنی درست باشد این چهارمین باری خواهد بود که این کشور چنین بمب هایی را آزمایش می کند. کرۀ شمالی در سالهای ۲۰۰۶، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ نیز اقدام به آزمایش بمب اتمی کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد

برای اولین بار از دختر کیم جونگ اون به عنوان «رهبر ارشد» نام برده شد

رهبر کره شمالی با یک تانک در رزمایش نظامی رانندگی کرد و خواستار آماده شدن برای جنگ شد