نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری آفریقای مرکزی

نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری آفریقای مرکزی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در بانگی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی نشان می دهد که نخست وزیر سابق این کشور با اکثریتی اندک از دیگر

آگهی

نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در بانگی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی نشان می دهد که نخست وزیر سابق این کشور با اکثریتی اندک از دیگر کاندیداها جلوتر است.

فوستن آرکانچ توآدرا نخست وزیر پیشین این کشور که بعنوان کاندیدای مستقل در این انتخابات شرکت کرده با ۳۱ هزار رای در پایتخت و آنیست جرج دولوگله دیگر نخست وزیر پیشین با ۲۹ هزار رای در بانگی، دو کاندیدای پیشرو این انتخابات هستند. نتایج نهایی در چند روز آینده اعلام خواهد شد. اگر هیچ یک از کاندیدا ها نتواند اکثریت آرا را در دور اول انتخابات کسب کنند، دور دوم انتخابات در ۳۱ ژانویه برگزار خواهد شد.

کاترین سامبا پانزا رئیس جمهوری موقت این کشور بر اساس قانون اساسی حق شرکت در انتخابات بعنوان کاندیدا را نداشت.

سی نامزد در این انتخابات شرکت کرده بودند و میزان مشارکت ۷۲ درصد اعلام شده است. صلح بانان سازمان ملل مسئولیت تامین امنیت مراکز رای گیری را برعهده داشتند و مردم امیدوارند این انتخابات بتواند به سالها خشونت میان مسلمانان و مسیحیان در این کشور پایان دهد. در چرخه خشونت ها میان مسلمانان و مسیحیان در این کشور هزاران نفر کشته و یک پنجم از جمعیت پنج میلیونی این کشور آواره شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا حیات سیاسی نتانیاهو به جنگ غزه و حتی گسترش آن در منطقه گره خورده است؟

اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول و شانس نخست پایان دادن به سلطنت اسلامگرایان در ترکیه کیست؟

اپوزیسیون دوباره جان گرفته ترکیه توانست در انتخابات محلی شهرهای مهم پیشتاز باشد