دولت عراق: عملیات ارتش تا شکست نهایی داعش ادامه می یابد

دولت عراق: عملیات ارتش تا شکست نهایی داعش ادامه می یابد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آزادسازی رمادی از نیروهای داعش شور و شعف را در عراق حاکم کرده و مقامات این کشور می گویند بازپس گیری این شهر نشان می دهد ارتش عراق قابلیت عملیات علیه

آگهی

آزادسازی رمادی از نیروهای داعش شور و شعف را در عراق حاکم کرده و مقامات این کشور می گویند بازپس گیری این شهر نشان می دهد ارتش عراق قابلیت عملیات علیه این گروه را دارد.

شهر رمادی از ماه مه گذشته به تصرف داعش درآمده بود و علمیات آزادسازی آن از روز بیست و یکم دسامبر و با حمایت ائتلاف بین المللی در بمباران مواضع داعش آغاز شد. نیروهای عراقی پس از یک هفته توانستند این شهر را کاملا از داعش پس بگیرند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق ضمن تبریک آزادی رمادی گفت: «اگر سال ۲۰۱۵ سال آزادسازی شهرها بود، سال ۲۰۱۶ با خواست خدا سال پیروزی بزرگ و پیروزی نهایی علیه داعش خواهد بود و به حضور این گروه در خاک عراق پایان خواهیم داد.»

دولت عراق می گوید ارتش پاکسازی این شهر از مواد منفجرۀ به جای مانده توسط داعش را آغاز کرده و به زودی بررسی خسارات وارده به این شهر و فراهم کردن تسهیلات برای بازگشت شهروندان آن آغاز می شود.

مقامات بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و فرانسه بازپس گیری این شهر را به ارتش عراق و مقامات این کشور تبریک گفته اند. فرانسوآ اولاند، رئیس جمهوری فرانسه به همین مناسبت و در مکالمۀ تلفنی با نخست وزیر عراق، آزادسازی رمادی را بزرگترین پیروزی در برابر داعش از زمان ائتلاف علیه این گروه تروریستی دانسته است.

بازپس گیری شهر رمادی به دلیل نزدیکی با بغداد، پایتخت عراق از اهمیت زیادی برای دولت عراق برخوردار بود. همزمان با این عملیات، نیروهای نظامی عراق پیشروی های خود به سمت فلوجه، دیگر شهر مهم استان انبار را نیز آغاز کرده اند. فلوجه از دیگر شهرهایی است که داعش در آغاز تحرکات خود در عراق به تصرف خود درآورد.

روز دوشنبه و به فاصلۀ اندکی از آزادسازی شهر رمادی، ابوبکر بغدادی خلیفۀ خودخواندۀ دولت اسلامی موسوم به داعش مسلمانان در جهان را به پیوستن به این گروه فراخواند. این پیام صوتی وی با واکنش هایی روبرو شده است که از آنجمله می توان به پیام های بسیاری از مسلمانان در صفحات اجتماعی از جمله توییتر اشاره کرد که با به سخره گرفتن ابوبکر بغدادی، به وی پاسخ داده اند.

در آوریل سال گذشته نیز شهر تکریت با عملیات مشترک نیروهای عراقی، شبه نظامیان شیعه و ائتلاف سرکوب داعش آزاد شد. گفته می شود در آزادسازی تکریت، سپاه قدس به فرماندهی قاسم سلیمانی نیز مشارکت داشته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

حملات شبه‌نظامیان عراق علیه آمریکا به درخواست فرمانده سپاه قدس ایران فروکش کرده است