محدودیت استفاده از خودروهای شخصی در میلان و رم به دلیل آلودگی هوا

محدودیت استفاده از خودروهای شخصی در میلان و رم به دلیل آلودگی هوا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی آلودگی شدید هوا در شهرهای میلان و رم در ایتالیا، محدودیت رفت و آمد برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها در نظر گرفته شده است. مقامهای رسمی میلان

آگهی

در پی آلودگی شدید هوا در شهرهای میلان و رم در ایتالیا، محدودیت رفت و آمد برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها در نظر گرفته شده است.

مقامهای رسمی میلان در پی آلودگی هوا برای مدت ۶ ساعت ممنوعیت عبور و مرور برای تمامی خودروها و وسایل حمل و نقل موتوری در سطح شهر اعلام کردند. این محدودیت تا روز چهارشنبه برقرار خواهد بود.

در شهر رم نیز آلودگی شدید هوا سبب شد تا اقدامی مشابه به اجرا درآید. ممنوعیت چند ساعته برای عبور خودروهای شخصی در سطح شهر رم، پایتخت ایتالیا تنها طی روزهای دوشنبه و سه شنبه اجرا خواهد شد.

آلودگی فصلی هوا در شهرهای بزرگ ایتالیا امسال نسبت به سالهای گذشته بیش از حد معمول گزارش شده است. سازمان محیط زیست ایتالیا عدم وزش باد و بارندگی را عامل افزایش آلودگی عنوان کرده اند.

میزان آلودگی هوا به مواد آلاینده ای که برای سلامتی مضر شناخته شده اند در شهرهای بزرگ ایتالیا از جمله میلان در حال حاضر ۲ تا ۳ برابر بیش از سطح مجاز تعیین شده توسط اتحادیه اروپا است. اگرچه سازمان هواشناسی ایتالیا، بارندگی اندکی را طی روزهای آتی در میلان و رم پیش بینی کرده اما به اعتقاد کارشناسان، این میزان بارش برای کاهش آلودگی هوا کافی نیست.

همزمان با این اقدام، شهرداری ها بمنظور کمک به شهروندان برای رفت و آمد در طول روز بلیتهایی با قیمت ارزان در نظر گرفته اند که با استفاده از این بلیتها استفاده از همه وسایل حمل و نقل عمومی در سطح شهر امکان پذیر خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟