مستند جنجالی «پشت صحنه» با موضوع مسائل جنسی در ایران اکران شد

مستند جنجالی «پشت صحنه» با موضوع مسائل جنسی در ایران اکران شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مستند«پشت صحنه» به کارگردانی تورج کلانتری و تهیه کنندگی سید جمال عود سیمین با موضوع مسائل جنسی در دانشگاه تهران نمایش داده شد.

مستند «پشت صحنه»، آخرین اثر دفتر مستند سازی «نجوای زلال هنر» با موضوع واکاوی بحران جنسی در ایران، روز دوم دی ماه در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران اکران شد.

به نوشته خبرگزاری های ایران در این مستند به موضوعاتی مانند خود ارضایی، روابط جنسی در دوستی‌های قبل از ازدواج، عقد موقت، نگاه های متفاوت دو جنس به این دوستی‌ها، فیلم‌های غیر اخلاقی و مطالب دیگری پرداخته می‌شود.

وب سایت این مستند در توضیح آن نوشته است: «اولین سوالی که پیش میاد چرا مساله جنسی؟ جواب ما خیلی ساده است. چرا مساله جنسی نه!؟ مستند های زیادی در این سال ها با موضوع تامین سلامت غذایی، امنیت اجتماعی، عدالت و اختلاف طبقاتی دیده ایم. اما مشخص نیست چرا همه ما از صحبت کردن یپرامون نیاز جنسی در تریبون های رسمی ابا داریم، نیازی که درصد بالایی از صحبت ها رو در محافل خصوصی شامل می شود.»

خبرگزاری فارس نیز با تمجید از این مستند نوشته است: «می‌توان این مستند را یکی از جدی‌ترین کارهای مستند دانست که در حوزه مسائل جنسی در ایران کار شده است. مستندی که تلاش کرده به تعدادی از موضوعات مربوط به مسائل جنسی در ایران با دیده صداقت و بدون بزرگ نمایی های بی مورد بنگرد و با نقدی از درون تلاش در بهبود جامعه خویش کند و همه این ویژگی‌ها باعث تمایز این مستند از سایر آثار مشابه می‌باشد.»

پس از نمایش این مستند در دانشگاه تهران که با حضور دانشجویان رشته های مختلف علوم انسانی برگزار شد، کمیل حسینی کارشناس مسائل جنسی، تورج کلانتری کارگردان و جمال عود سیمین، تهیه‌ کننده مستند درباره ساخته شدن این فیلم توضیحاتی ارائه کردند.

تورج کلانتری کارگردان این مستند گفت: هدف از ساخته شدن این فیلم، در معرض نمایش قرار دادن مشکلات و مسائل جنسی برای جوانان و آگاهی بخشی به آنها بوده است. تنها هدف گروه تولید مستند «پشت صحنه»، طرح سوال درباره مسائل جنسی بود.

وی با بیان مشکلات موجود در ساخت مستندهایی از این دست گفت: یکی از مشکلات مستند سازان در حوزه هایی از این دست این است که نمی دانند تا چه اندازه باید به موضوع نزدیک شوند.

کارگردان مستند «پشت صحنه» در پایان گفت: ما در سراسر این مستند به خیلی از مباحث حساس توجه داشتیم، حتی مستند را برای اصلاح و تایید به بعضی مراجع نیز نشان دادیم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد

ایران و اسرائیل؛ چگونه دو کشور متحد به دشمنان قسم‌خورده تبدیل شدند؟